Koncert


Koncert samospevov – Ambrož Bajec – Lapajne, Nejc Lavrenčič

22. november 2017, ob 19:30
Ljubljana, Viteška dvorana v Križankah


Ambrož Bajec – Lapajne, tenor
Nejc Lavrenčič, klavir

Josip Ipavec (1873–1921)
Ballade (Anonymus)
Fruehlingsrast (H. W. Maertens)
Im Fruehling (Anonymus)
Schlehenbluet und wilde Rose (Julius Rodenberg)
Fruehlingsnacht (Niebauer)
Ich will meine Seele tauchen (Heinrich Heine)
In der Fremde (Fran Vidic)
V noči (Anonymus)
Pred durmi (Simon Jenko)

Andrej Makor (1987)
Prav po prstih (Marko Margon)
The night sky (Robert L. Stevenson)

Ambrož Čopi (1972)
Iz cikla Ud kapca du murja (Alferija Bržan):
Čujên glasê
Uəlkê
Kurke praznek

Wilhelm Stenhammar (1871–1921)
Fem visor till text av Runeberg, op. 8 (Johan L. Runeberg)
Lutad möt gärdet, št. 1
Dottern sade till sin gamla moder, št. 2
Den tidiga sorgen, št. 3
Till en ros, št. 4
Behagen, št. 5

Jean Sibelius (1865–1957)
Norden, op. 90, št. 1 (Johan L. Runeberg)
Drömmen, op. 13, št. 5 (Johan L. Runeberg)

Hugo Alfvén (1872–1960)
Saa tag min Hjerte (Tove I. M. Ditlevsen)

Peter E. Lange-Müller (1850–1926)
Åkande, op. 4, št. 2 (Vilhelm Bersǿe)
Jeg sejled en nat over havet, op. 54, št. 3 ( Holger H. H. Drachmann)

Carl Nielsen (1865–1931)
Sommersang, op. 10, št. 3 (Ludvig Detlef, Greve Holstein)

Knut Nystedt (1915–2014)
Et levet ansikt, op. 38 (Andre Bjerke)


AMBROŽ BAJEC – LAPAJNE se je glasbi posvetil po končanem študiju politologije na Univerzi v Ljubljani. Petje je študiral na konservatoriju v Amsterdamu, kjer je leta 2008 tudi magistriral, znanje pa izpopolnjeval pri priznanih umetnikih, kot so Sarah Walker, Elly Ameling, Dietrich Henschel, David Wilson-Johnson, Jard van Nes, Edith Wiens, Bernarda Fink, Maarten Koningsberger, Rudolf Jansen, Helmut Deutsch in Irwin Gage. Veščin baročnega petja se je dodatno učil pri Dame Emmi Kirkby, Christopheu Roussetu, Monique Zanetti, Claron McFadden in Fredu Jacobsu. Kot iskan oratorijski pevec redno nastopa na Nizozemskem in drugod po Evropi, kjer izvaja slogovno širok repertoar, segajoč od Bachovih pasijonov in kantat prek del Mozarta in Haydna do Orffove Carmina Burana. Podobno intenzivno se posveča poustvarjanju samospevov. Od leta 2005, odkar je postal solist nizozemskega koncertnega združenja »Vrienden van het Lied« (Prijatelji samospeva), je pripravil več kot 80 recitalov. Trenutno s pianistko Megumi Tanno načrtuje turnejo po Japonski in snemanje zgoščenke s samospevi Roberta Schumanna. Dva recitala v domovini je posnel Radio Slovenija, pri založbi Brilliant Classics pa je izšel posnetek operete Les avontures du Roi Pausole (Pustolovščine kralja Pausolea) Arthurja Honeggerja, na katerem pod dirigentskim vodstvom Eda Spanjaarda interpretira vlogo Taxisa. Med njegove večje operne vloge sodijo Pelej iz Debussijeve opere Pelej in Melisanda, Don Ottavio iz Mozartovega Don Giovannija, Lord Arturo iz Bellinijevih Puritancev ter Vitez de la Force iz Poulencove opere Pogovori karmeličank in naslovna vloga v operi Adonis J. S. Kusseja. V omenjenih in drugih operah je pel pod vodstvom dirigentov kot so Richard Egarr, Henrik Schaefer, Lucas Vis, Peter van Heyghen in Ed Spanjaard. Dejaven je tudi na področju sodobne komorne opere, saj je sodeloval pri krstnih izvedbah treh novih del. Nazadnje, leta 2016, je poustvaril naslovno vlogo Martinusa v operi Martine en Martinus nizozemske skladateljice Carlijn Metselaar.

 

Pianist NEJC LAVRENČIČ je študiral pod vodstvom Aleksandra Madžara na Kraljevem konservatoriju v Bruslju. Leta 2012 je magistriral v razredu Jana Michielsa, dve leti za tem pa zaključil še magistrski študij komorne glasbe. Med leti 2010–2014 se je izobraževal in specializiral v interpretaciji samospeva pod vodstvom Uda Reinemanna in njegovih gostujočih mojstrov samospeva (Peter Schreier, Julius Drake, Helmut Deutsch, Mitsuko Shirai, Christianne Stotijn, Hartmut Höll, Ursula Kryger, Konrad Richter, Jascha Nemtsov, Sir Thomas Allen, Maria Bayo, Wolfgang Holzmair, Ann Murray, Sergei Leiferkus, Michiel Tranchant, Jaroslav Mrazek, Joseph Breinl, David Selig and Markus Hadulla). Nejc Lavrenčič je aktiven kot solo pianist, komorni glasbenik in interpret samospeva. Sodeluje z mednarodno priznanimi umetniki kot so Sabina Cvilak, Mojca Vedernjak, Artur Rozek, Juliette de Massy, Katja Konvalinka, Cristina Segura, Soumaya Hallak, Magdalena Sas, Oleguer Aymami Busque, Isabelle Dunlop, Luka Železnik, Irena Preda idr. Kot pianist se je specializiral za interpretacijo samospeva. Leta 2015 je prejel delovno štipendijo Ministrstva za kulturo Republike Slovenije za doprinos k ohranitvi in razvoju interpretacije samospeva v Sloveniji. Snemal je za RTV Slovenija in igral v koncertnih hišah in dvoranah kot so Kennedy Center of Performing Arts v Washingtonu, BOZAR – Palais des beaux-arts v Bruslju, Le Petit Palais v Parizu, India International Center v New Delhiju, v Beograjski filharmoniji, Sant Pau Recinte Modernista in ESMUC – L’Auditori v Barceloni, Freiman Hall v Ottawi, Kleber Hall v Luxemburgu, Mim – Music Instrument Museum v Bruslju, na Kraljevem konservatoriju v Bruslju, v Stainway & Sons Centre v Antwerpnu, v Glasbenem zavodu Zagreb, na Glasbeni matici Zagreb, v SNG Opera in balet Ljubljana, v Unionski dvorani v Mariboru in drugod. Poleg koncertnega in pedagoškega dela je tudi soustanovitelj in umetniški vodja Kulturno umetniškega zavoda PerArtem in koncertnega cikla Glas iz davnine v Ljubljani.