Predstavitev



Program


Pevska šola Glasbene matice je prvenstveno namenjena zborovskim pevcem, vanjo pa se lahko vključijo tudi posamezniki z željo po individualnem pevskem izpopolnjevanju. Učenci so otroci, mladostniki in odrasli z različnim pevskim predznanjem ter osebnimi ambicijami. Posebnost šole je strokovno pedagoško vodenje pevskih glasov v času pred in med mutacijo. Pouk poteka skupinsko ali individualno pod vodstvom priznanih pevskih pedagogov z večletnimi izkušnjami. Učenci spoznavajo in razvijajo osnovne veščine pevske tehnike in principe pevskega poustvarjanja. Poudarek je na individualnem glasovnem razvoju vsakega posameznika.

 

Pevska šola nudi možnost individualnega (30, 45 ali 60 minut) ali skupinskega pouka (skupina trojk, izjemoma tudi v paru v trajanju 45 ali 60 minut). Pouk poteka enkrat tedensko, od 15. septembra 2024 do 30. junija 2025.

Pri skupinskem pouku vokalne tehnike so pevci razvrščeni v koherentne skupine glede na predhodno pevsko znanje oziroma glasovne sposobnosti, tako da pouk poteka kar se da enotno, dinamično in učinkovito. Skupinski pristop se prepleta z individualnim.

Program izobraževanja obsega tri letnike na osnovni stopnji ter vsebinsko zaokrožuje znanja ter veščine s področja pevske tehnike, programsko naravnana na obdobje treh let in dva letnika na nadaljevalni stopnji.

V posameznem letniku Pevska šola organizira dva šolska in vsaj en razredni nastop. Korepeticije (vaje s pianistom) potekajo v dogovoru z učiteljem oziroma po potrebi in željah pevca bodisi v obliki skupinske predpriprave na nastop bodisi na redni individualni uri.

Vpis


SPREJEMNI PREIZKUS ZA VPIS V PEVSKO ŠOLO GLASBENE MATICE

Sprejemni preizkus za kandidate, ki se želijo v šolskem letu 2024/2025 vpisati v Pevsko šolo Glasbene matice, bo potekal 13. 6. 2024 ob 16.30 in 4. 9. 2024 ob 17.00, na Glasbeni matici v Ljubljani (Vegova 5).

Vpis v Pevsko šolo Glasbene matice Ljubljana je mogoč tekom celega leta, pogoj je uspešno opravljen glasovni preizkus. Na sprejemni preizkus se kandidati prijavijo preko elektronskega spletnega obrazca. Sprejemni preizkusi potekajo po dogovoru s profesorjem.

Pred vpisom se učenec seznani s pogoji poslovanja Pevske šole Glasbene matice Ljubljane, objavljenimi na spletni strani Glasbene matice Ljubljana.

 


Vtisi učencev: 

Gregor Budal

Kar nekaj naključij je vodilo k temu, da me je pot pripeljala k Pevski šoli Glasbene matice. In izjemno sem zadovoljen, da se je razpletlo tako. Dobil sem (oziroma še vedno dobivam) veliko več od pričakovanj. Očitno se starega psa vseeno da naučiti kakšen nov trik. Četudi počasi. A kot pravi slovenski rek, se tako daleč pride. Ne vem natančno, kam želim prilesti, a vedno znova lebdim, kadar se mi vse poklopi in se nadejam, da bi se ti trenutki preobrazili v trajanje. S strokovnostjo, potrpežljivostjo, iskrenostjo in iskrivostjo, ki jih premore moja učiteljica, verjamem, da mi bo uspe(va)lo!

 

Mariam Vermishyan

Sem študentka iz Armenije in že več kot eno leto se ukvarjam s petjem v Pevski šoli Glasbene matice. Slovensko sem najprej govorila in razumela slabo, kar pa na tečaju ni bila nobena težava. Če je bilo to potrebno, je lahko naš pedagog vedno vse razložil še v angleščini. Petje sem vadila v skupini treh in od mojih dveh kolegov sem se veliko naučila. Naj poudarim, da kljub temu, da vadim v skupini, še vedno čutim individualni pristop pedagoga in to je zelo prijazno.

 

Igor Beuermann

En ne več mlad možakar sem. Pojem pri Nikolaju – okoli mene so sami mladi, krasni glasovi, vešči pevci; tip-top, zahtevna dirigentka. Kako naj sploh obstanem pri taki kvaliteti? No, seveda: tako da se izboljšam tudi sam. Pri Glasbeni matici me vodi profesorica, ki – jasno – razume moje petje veliko bolje, kot ga sam. Vidim, da se moram, če želim bolje peti, v mnogih pogledih spremeniti tudi sam – na bolje. In se mi je prikradlo zavedanje, da je petje nekaj povsem drugega, še mnogo bolj čudovitega, kot sem si predstavljal. Odkrivanje novih zvokov, svetov – ni, da ni. Ampak to so opažanja enega začetnika. Kdo ve, kaj vse sem izpustil … Takšen večplasten napredek je to zame: močno priporočam!

 

Tina Vinković Lovec

S Pevsko šolo sem zelo zadovoljna. Napredek pri učenju je konstanten, učiteljica pa prijazna in zahtevna hkrati. Pri svojem delu je zelo samozavestna in profesionalna ter hkrati skromna in na realnih tleh. Dolgo sem potrebovala, da sem spremenila miselni vzorec učenja, ki sem ga bila navajena iz splošnega državnega šolstva. V pevski kulturi učenje poteka na specifičen način, in ko to spoznaš, se ti odpre nov svet.

 

Suzana Vrhovec Kuzmič

Ob omembi Glasbene matice Ljubljana je moja prva asociacija – hvaležnost. Hvaležnost, da omenjena ustanova omogoča malo manj mladim, da pridobivajo znanje na glasbenem področju. Mnogi nismo imeli priložnosti, da bi v otroštvu izživeli svoje veselje do glasbe, s pomočjo predanih in strokovnih učiteljev pa to lahko storimo sedaj. Druga asociacija je – sreča: sreča, da nabiramo znanje s pomočjo odličnih profesorjev. Ob tej priložnosti se za lep in strokoven pristop iskreno zahvaljujem svojemu učitelju, Diegu Barriosu Rossu. Osrečuje me tudi druženje z drugimi učenci, saj se medsebojno podpiramo in bodrimo. Glasbena matica Ljubljana je ustanova s plemenitim poslanstvom in čudovitimi ljudmi.

 

Gregor Traven

Šolo petja pri Diegu obiskujem zdaj že drugo leto in moram reči, da mi skupina, v kateri pojem še z dvema dekletoma, zelo ustreza, saj me kontrast mojega in ženskega glasu med drugim prisili, da sem še bolj pozoren na to, kaj počnem. Čeprav sem se udeležil šele enega nastopa pred publiko, ob koncu prejšnjega šolskega leta, vem, da tega potrebujem čim več, prav tako pa se veselim naslednjega termina poučevanja glasbene teorije, ki mi bo, upam da, časovno ustrezal. Diego je pa itak super, zna pokazati in razložiti pravilno tehniko in tudi na pravi način spodbujati in motivirati svoje pevce. Pa všeč mi je to, da ni prevelikih pritiskov, saj imam zelo dinamičen urnik in mi včasih pač ne uspe doma povaditi vsega, kar bi moral.

 

Tinkara Banko

Glasbeno matico obiskujem prvo leto, in čeprav tu še nisem dolgo, mi vedno, ko vstopim v stavbo, zadoni v ušesih. Ure solopetja res zelo rada obiskujem, ker me na njih vedno pričaka profesorica z nasmeškom in je moja ura lahko zato še boljša in sproščena. Odločitev za to šolo je bil popoln korak k utrjevanju mojega petja.

 

Pia Novak

Moja motivacija za sodelovanje v Pevski šoli Glasbene matice je to, da sem želela izboljšati tehniko petja in odpraviti tremo pred nastopi. Moje izkušnje na urah so zelo pozitivne, na nastopih uživam in verjamem, da sem se doslej že veliko naučila. Želim si še naprej peti ter sodelovati pri nastopih in projektih.

 

Zala Ažbe

V Pevski šoli Glasbene Matice sem manj kot pol leta, vendar je moja dosedanja izkušnja prijetna. Všeč mi je, da je pouk do neke mere prilagojen našim željam in tudi zmožnostim. Všeč mi je tudi prijetno in sproščeno vzdušje v šoli, kar me še bolj motivira pri učenju petja. Profesorji so prijazni in v veselje mi je z njimi izpopolnjevati svojo pevsko tehniko.