Otroški program
Cicibanski zbori
CICIBANSKI PEVSKI ZBORI V LJUBLJANSKIH VRTCIH
Cicibanski pevski zbori so poseben projekt Glasbene matice, namenjen navduševanju predšolskih otrok za zborovsko petje. Projekt je organiziran v sodelovanju z Akademijo za glasbo Univerze v Ljubljani in poteka od leta 2006 v več ljubljanskih vzgojno-varstvenih zavodih. Prek njega otrokom omogočamo srečevanje z glasbo, predvsem jih uvajamo v spoznavanje zborovske pesmi in značilnosti zborovskega petja. S skupinskim petjem se otroci dejavno vključujejo v glasbeno poustvarjanje in se postopoma navajajo na estetsko in doživeto zborovsko petje. V letu 2022 so bile izvedene pevske delavnice v Vrtcu Mladi rod v Ljubljani. Pod mentorstvom profesorice na Akademiji za glasbo Katarine Zadnik so devet pevskih uric skupaj z nastopom za starše izvedle študentke glasbene pedagogike Meta Turk, Ana Bec, Ana Lucija Parkelj, Magdalena Roža Jovan in Mirjam Orel.
- Učenje poteka skozi igro.
- Otroci se upevajo in izvajajo vaje za krepitev posluha in širitev glasovnega obsega na način, ki je primeren njihovi starosti.
- Preko igre krepijo slušne sposobnosti (prepoznavajo visoke/nizke, glasne/tihe, počasne/hitre, poskočne/mirnejše melodije), ki jih lahko dobro uporabijo pri zborovskem petju.
- Pri učenju pesmi je vsebina smiselno predstavljena, tako da otroke pritegne.
- Utrjevanje in ponavljanje snovi poteka v menjavanju različnih aktivnosti in načinov petja, kar krepi koncentracijo in motivacijo.
- Pesem, ki je zapeta na nastopu, je zgolj končni izdelek daljšega učnega procesa.
- Takšna metoda učenja je primerna in prilagojena za delo s predšolskimi otroki, kar se je v zadnjih letih pokazalo za uspešno in otroku prijazno.
Takšna metoda učenja je primerna in prilagojena za delo s predšolskimi otroki, kar se je v zadnjih letih pokazalo za uspešno in otroku prijazno.
Odzivi študentk
Ana Lucija Parkelj
Priprava in vodenje glasbenih uric v vrtcu mi ostaja v zelo lepem spominu. Pridobila sem veliko dragocenih izkušenj s pedagoškega in glasbenega področja. Verjamem, da mi bodo pridobljene veščine in kompetence v prihodnosti pomagale živeti kvalitetno poslanstvo glasbene pedagoginje. Kakor sem sama otroke učila novih pesmic, igranja na glasbila, jih spodbujala k estetskemu in doživetemu muziciranju, doživljanju glasbe ter jim predajala vrsto umetniških spodbud, tako so tudi otroci mene učili dinamičnosti, proaktivnosti, nazornosti, pozornosti do vseh, poslušanja in kako biti dober model ter iskreno izžarevati, kar mi je ljubo: lepoto glasbe. Navdihovala me je njihova želja po učenju, zvedavost, hiter glasbeni spomin in preprosto otroški svet.
Ana Bec
V vrtcu sem bila deležna zelo toplega sprejema vzgojiteljic, medtem ko so bili otroci sprva zadržani, a so me kmalu sprejeli za svojo. Lepo je bilo spremljati, kako so se postopoma odpirali in mi preko glasbenih dejavnosti razkrivali del sebe. Tudi kot skupina so bili vsako uro boljši in so hitro pridobivali motivacijo, pa tudi zbranost in pozornost. Radi so peli, še posebej jim je bilo všeč, kadar smo petje nadgradili z igranjem na inštrument. Posebno pozornost smo namenili gibanju ob glasbi, saj je gib primaren odziv na glasbo in tudi pogoj za razumevanje ritma in metruma.
Mirjam Orel
Izvajanje glasbenih uric je bila prijetna in lepa izkušnja, delo z otroki pa zelo zanimivo. Najlepše je bilo opazovati njihov glasbeni napredek. Tudi sama sem se naučila veliko novega, saj sem se morala postaviti v vlogo otoka, ki večino glasbenih izrazov še ne pozna in ga je potrebno v svet glasbe uvesti s preprostimi igrami in dejavnostmi, iz katerih glasbo spoznava nezavedno.