Otroški programi


Glasbene počitnice

Organizator projekta: Glasbena matica Ljubljana, Vegova ulica 5, 1000 Ljubljana www.glasbenamatica.si
Avtorice programa: Sara Bunič / profesorica glasbe, Urška Fon in Jasmina Ferenček / študentki glasbene  pedagogike na Akademiji za glasbo UL
Starostna skupina: 6–10 let
Kraj: Ljubljana, Gosposka ulica 8, Glasbena matica
Število otrok: Od 16 do 24
Informacije: Metoda Kink: 01 421 05 93 in 041 686 146


Glasbena matica od leta 2011 pripravlja glasbene počitnice za otroke z namenom, da bi jim nudila možnost kakovostnega preživljanja prostega časa skozi aktivnosti, ki so povezane z glasbo. Doslej so bile počitnice organizirane 24-krat in se jih je udeležilo 411 otrok. V letu 2019 so štiriurne glasbene delavnice potekale v času poletnih šolskih počitnic (15.–19. julij in 26.–30. avgust). Udeležilo se jih je 34 otrok, starih od štiri do enajst let. Program so oblikovale in vodile profesorica glasbe Sara Bunič ter študentki glasbene pedagogike Jasmina Ferencek in Urška Fon pod mentorstvom muzikologinje Veronike Brvar.

Čas počitnic je lahko nadvse vznemirljiv in poučen, če ga zapolnimo z raziskovanjem in usmerjeno dejavnostjo. Otrok za tovrstno ustvarjalnost potrebuje zunanjo spodbudo, zato v ta namen na Glasbeni matici vsako leto skrbno pripravimo program za odkrivanje zvočnega sveta, ki otroku odstre tančico glasbenega čara. Z udeležbo na glasbenih počitnicah se zapolni počitniški prosti čas s kakovostno vsebino, preko katere otroci pridobivajo znanje na zabaven in lahkoten način. Druženje z vrstniki pa pomembno vpliva na razvoj socialnih veščin, saj otroci navežejo posebna prijateljstva, ki jim še dolgo ostanejo v prijetnem spominu.

Z učenjem različnih pesmi (ljudskih in umetnih) otroci krepijo posluh, občutek za ustvarjanje z glasom in spoznavajo petje v pevskem zboru. Poleg petja spoznavajo tudi različne skupine inštrumentov, ter z njimi ustvarjajo zvočne slike. Poleg vrste vodenih aktivnosti je nekaj časa namenjenega tudi sprostitvi. Ob poslušanju otroških pesmic je čas namenjen barvanju in ustvarjanju, igranju družabnih iger z glasbeno tematiko ter branju slovenskih ljudskih pravljic.

Osrednja aktivnost počitnic je zborovsko petje, ki je v primerjavi s spontanim petjem posameznika prav posebno doživetje. Otroci spoznavajo kako se v sozvenenju njihovih glasov različnosti družijo v harmonično sozvočje.

Z učenjem novih pesmi, ki poudarja bogatenje domišljije in razvijanje senzibilnosti, otroci širijo svoj pevski repertoar, razvijajo umetnost poslušanja in odkrivajo lastne ustvarjalne potenciale. Preko vrste različnih aktivnosti pridobijo osnovni občutek za skupno ustvarjanje, za usklajeno sodelovanje v glasbeno-plesnem ansamblu, za zborovsko petje in ples.

Glasbene počitnice so tudi priložnost za obisk kulturno-umetniških ustanov. Z zanimanjem si pogledamo vajo instrumentalnega, pevskega ali plesnega ansambla, včasih celo gledališko ali lutkovno predstavo, se pogovorimo z njihovimi ustvarjalci in spoznavamo delo različnih umetniških poklicev.

Na sprehodih po Stari Ljubljani, Tivoliju in gradu otroke vseskozi spremljajo pesmi, plesi in zanimive zgodbe. Preko različnih glasbenih iger vstopajo v svet glasbe in s poslušanjem ter izvajanjem glasbo v polnosti doživijo.


Sara Bunič, avtorica in izvajalka počitniškega programa

Tema lanskih julijskih počitnic je bila »narava in živali«, zato smo se z otroki učili pesmice iz slovenske ljudske zakladnice pa tudi nekaj umetnih pesmi, ki so povezane z naravo. Nekaterim smo dodali tudi ljudske plese. Otroci so imeli možnost igranja na ritmična glasbila, spoznali so dva glasbenika, flavtistko in violista, v Slovenski filharmoniji pa so si pobliže ogledali tolkala. V stavbi Kazine smo občudovali mogočen zvok orgel in se srečali z mladim študentom tolkalcem, ki nam je pokazal, kako igra na svoja glasbila. Vsak dan smo se odpravili na sprehod v naravo, kjer smo poslušali ptičje petje, pisali poezijo, iskali in poimenovali travniške rastline, preštevali živali, ki jih lahko srečamo v mestu, ter si na ljubljanskem gradu ogledali razstavo ilustracij v knjigi Dvanajst slonov. S poslušanjem klasične glasbe, zgodb in ugank so otroci razvijali domišljijo ter se skozi glasbene in družabne skupinske igre urili v sodelovanju in medsebojnem spoštovanju. Preizkusili smo se tudi v romunskem jeziku, saj nas je Linda Ianchis, študentka, ki je bila na izmenjavi v Sloveniji, naučila romunsko otroško pesmico. Za konec smo starše razveselili s krajšim nastopom ter se z nasmehi na obrazih poslovili.