Božični koncert


Božični koncert

8. januar 2017, ob 20:00
Ljubljana, Plečnikova cerkev sv. Frančiška Asiškega v Šiški
Vstop prost.


Mešani pevski zbor Glasbene matice Ljubljana
dirigentka Živa Ploj Peršuh

Spored

Matija Tomc (1899–1986)
ADESTE FIDELES / HITITE KRISTJANI (John F. Wade)
KAJ SE VAM ZDI, PASTIRCI VI (slovenska božična)

Aleksander Vodopivec (1934)
OTROK V BOŽIČNI NOČI (Aleksij Pregarc)

Maksimiljan Feguš (1948)
ZDAJ RAZSVETLJENA JE NOČ (slovenska adventna)
OZNANIL JE ANGEL (slovenska adventna)

Andrej Misson (1960)
PRIŠEL Z NEBES JE (slovenska božična)

Michael Prätorius (1571–1621)
ES IST EIN’ ROS’ ENTSPRUNGEN / ROŽA JE VZCVETELA (božična iz 16. stoletja)

Maurice Durufle (1902–1986)
NOTRE PERE / OČE NAŠ
UBI CARITAS / KJER JE LJUBEZEN (zgodnjekrščansko besedilo)

Josep Vila (1966)
LAUDATE DOMINUM / HVALITE GOSPODA (Ps 117)



 

Prisrčna zahvala p. Gregorju Kosu za povabilo in organizacijo koncerta.

GLASBENA MATICA LJUBLJANA – prvo slovensko glasbeno društvo, ustanovljeno leta 1872 – je bila od svoje ustanovitve vitalnega pomena za razvoj slovenske glasbe, saj je s svojem delovanjem skrbela za napredek in profesionalizacijo na različnih področjih glasbenega dela: koncertnem, izobraževalnem in založniškem. Od leta 2003 – po ponovni oživitvi delovanja, po vojni je bilo namreč delovanje društvo skoraj v celoti prepovedano – ponovno prevzema vlogo ene od pomembnih kulturno–umetniških in vzgojno–izobraževalnih ustanov na področju glasbene umetnosti v Sloveniji.

MEŠANI PEVSKI ZBOR GLASBENE MATICE LJUBLJANA je bil ustanovljen leta 1891 in je že s prvim dirigentom, Matejem Hubadom, doživel zlato dobo. Ustanovitev zbora je takrat pomenila pomemben mejnik v slovenskem zborovstvu in kvaliteten preskok v umetniškem poustvarjanju. Pevski zbor je bil številen in stalen sestav, s katerim je društvo prirejalo vokalne in vokalno–instrumentalne koncerte tujih in slovenskih skladateljev. Njihovi koncerti so imeli reprezentativen značaj. Najpomembnejše programsko vodilo je bilo izvajanje izvirnih del slovenskih skladateljev. Kasneje je zbor izgubil prvenstvo med slovenskimi zbori, vseskozi pa je ostal aktiven in v določenem obdobju, ko je bila prepovedana vsa ostala dejavnost društva, tudi ohranjal njegovo kontinuiteto. V zadnjem obdobju je zbor v svoj repertoar ponovno začel uvrščati vokalno–instrumentalne skladbe: kantata Viktorja Parme Povodni mož (2012), kantata Tadeje Vulc Stara Ljubljana (2012), Magnificat Johna Rutterja (2013), Missa in Tempore Belli Josefa Haydna (2014) in oratorij Elija Felixa Mendelssohna. Slednjega je zbor izvedel skupaj z Beethovenchor iz Lugwigshafna in orkestrom Filharmonije Baden Baden na dveh koncertih leta 2016 v Nemčiji.

DIRIGENTKA ŽIVA PLOJ PERŠUH
Na mednarodnih odrih je dirigirala Filharmoniji iz Baden-Badna, Wűrttemberški Filharmoniji Reutlingen, Komornemu orkestru Stuttgart, Filharmoniji iz Plovdiva v Bolgariji in Wroclawski filharmoniji. Redno je sodelovala pri različnih glasbenih projektih v Mannheimu in na mednarodnem glasbenem festivalu v Luzernu (z orkestrom Simón Bolívar iz Venezuele). Dirigirala je Orkestru Slovenske filharmonije, Simfoničnemu orkestru SNG Maribor (nazadnje je sodelovala 2013 pri produkciji Evgenij Onjegin) in Simfoničnemu orkestru RTV Slovenija, Camerati Serbici in Camerati Academici Novi Sad, Orkestru Festine, Ansamblu Festine, Komornemu godalnemu orkestru Akademije za glasbo v Ljubljani in Mednarodnemu orkestru Akademije Branimir Slokar. Z njim je koncertirala v Italiji, Srbiji, Veliki Britaniji in Španiji. Od septembra 2012 je dirigentka Simfoničnega orkestra Konservatorija za glasbo v Ljubljani. Živa Ploj Peršuh je umetniški vodja koncertnega cikla Festine v Ljubljani. V ciklu spodbuja izvajanje različnih programov od baroka do sodobne glasbe in redno sodeluje ter k ustvarjanju spodbuja slovenske skladatelje. Intenzivno se ukvarja z izobraževanjem otrok in mladostnikov s ciklom družinskih koncertov Festinice. Sodeluje s slovenskimi glasbeniki kot so: Janez Podlesek, Igor Mitrović, Jože Kotar, Mihael Šuler, Boštjan Lipovšek, Sabina Cvilak in drugi. Na področju sodobnega plesa je ustvarjalno vse tesneje povezana s skupino EnKnapGroup in koreografom Iztokom Kovačem. Prav tako je umetniški vodja Akademije Branimir Slokar, v sklopu katere tudi kot dirigentka redno sodeluje s svetovno uveljavljenimi umetniki kot so Branimir Slokar, Wolfram Christ, Latica Honda-Rosenberg, Reinhold Friedrich, Gregory Ahss, Konstantin Pfiz, Yuri Kalnits, Gilad Karni in drugi.