35. Slovenski glasbeni dnevi
Koncert samospevov: Theresa Plut in David Jagodic
Theresa Plut, sopran
David Jagodic, tenor
Andreja Kosmač, klavir
Spored:
LUDWIG VAN BEETHOVEN (1770–1827)
An die ferne Geliebte / Oddaljeni ljubici, op. 98 (Alois Jeitteles):
Auf dem Hügel sizt ich spähend / Na griču sedim in oprezam, št. 1
Wo die Berge so blau / Kjer gore tako modro, št. 2
Leichte Segler in den Höhen / Lahni jadralci v višavah, št. 3
Diese Wolken in den Höhen / Ti oblaki v višavah, št. 4
Es kehret der Maien, es blühet die Au / Prihaja maj, livada cveti, št. 5
Nimm sie hin denn, diese Lieder / Sprejmi, torej, te pesmi, št. 6
ANSELM HÜTTENBRENNER (1797–1828)
Der Zaunkönig (Ferdinand von Rast)
Custozza (Ferdinand von Rast)
Marburg (Ferdinand von Rast)
Das Mädchen am Spinnrade (Ferdinand von Rast)
Sylvesternachtstraum (Ferdinand von Rast)
Mein Steierland (Ferdinand von Rast)
LUDWIG VAN BEETHOVEN (1770–1827)
An die Hoffnung, op. 94 (Christoph August Tiedge)
FRANZ SCHUBERT (1797–1828)
Ganymed (Johann Wolfgang von Goethe)
Gretchen am Spinnrade (Johann Wolfgang von Goethe)
HUGO WOLF (1860–1903)
Auch kleine Dinge (Paul Heyse priredil po ljudski pesmi)
Nimmerstatte Liebe (Eduard Mörike)
Lebe wohl (Eduard Mörike)
An die Geliebte (Eduard Mörike)
Schweig einmal still (Paul Heyse priredil po ljudski pesmi)
Er ist’s (Eduard Mörike)
Verborgenheit (Eduard Mörike)
Ich hab in Penna (Paul Heyse priredil po ljudski pesmi)
Sopranistka THERESA PLUT se uvršča med naše najuspešnejše operne in koncertne pevke. Kritiki hvalijo njen »kristalno jasen glas z izrazitimi višinami«. Nastopila je pod taktirko več svetovno znanih dirigentov kot so John Fiore, Alexander Joel, Nicholas Milton, Emmanuel Villaume idr. Na povabilo slednjega je z Anno Netrebko pela v operi Čajkovskega Jolanta in jo posnela za Deutsche Grammophone. Theresa Plut je po zaključku študija postala članica solističnega ansambla Nemške opere na Renu v Düsseldorfu, kjer je debitirala kot Kraljica noči v Mozartovi Čarobni piščali in nastopila v vlogah Walterja v operi La Wally, Blonde v Begu iz Seraja, Rosine v Seviljskem brivcu, Serpette v La finta giardiniera, Olimpije v Hoffmannovih pripovedkah itd. Sodelovala je z znanimi režiserji kot so Christof Loy in Philip Harnoncourt. Gostovala je v Pfalztheater Kaiserslautern, v Theater Winterthur, v SNG Opera in balet Ljubljana, v Royal Theatre Bangkok … S Simfoničnim orkestrom iz Vancouvra, z Opernim orkestrom iz Stuttgarta, Orkestrom Jenske filharmonije, z ansamblom Bach Collegium iz Züricha, Orkestrom Slovenske filharmonije ter Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija je kot solistka poustvarila Brahmsov Nemški rekvijem, Mozartovo Veliko mašo v c-molu, Orffovo Carmina Burana, Mahlerjevo 4. simfonijo, Bachov Janezov pasijon itd. Poleg koncertne in operne dejavnosti se je dokazala kot izjemna interpretka samospevov na recitalih doma in v tujini. Nastopila in predavala je v Pekingu (Kitajska) ter prejela častni profesorski naziv tamkajšnje osrednje državne univerze. Petje poučuje tudi na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Iz koncertnega solo petja je magistrirala na Visoki šoli za glasbo in gledališče v Zürichu, iz opernega petja pa na Visoki šoli za glasbo in upodabljajočo umetnost v Stuttgartu.
Tenorist DAVID JAGODIC se je začel učiti solopetje pri Barbari Nagode. Študij je nadaljeval leta 2011 na Univerzi za glasbo in upodabljajoče umetnosti na Dunaju v razredu Claudie Visca, kjer je leta 2015 diplomiral z odliko, 2018. pa magistriral iz samospeva in oratorija v razredu Roberta Holla. Izpopolnjeval se je pri Florianu Boeschu, Piotru Beczali, Irini Gavrilovici in Michaelu Schadeju. Že leta 2012 je debitiral z vlogo Alfonsa (Die Freunde von Salamanka, Schubert) na poletnem festivalu v Neuzellu v Nemčiji, v opernih gledališčih po Evropi, Aziji in Ameriki pa so sledile še vloge: Tamino (Čarobna piščal), Lenski (Jevgenij Onjegin), Fenton (Falstaff), Alfred (Netopir), don Ottavio (Don Giovanni), Ferrando (Così fan tutte), Simon (Der Bettelstudent, Millocker), Čarovnica (Janko in Metka, Humperdinck), Wüsterich (Tulifant, Von Einem) in mnoge druge. David Jagodic je v tujini uveljavljen tudi kot koncertni pevec. V letu 2017 je debitiral na Dunaju v dvorani Glasbenega združenja (Musikverein), v dunajskem Konzerthausu in na sloviti Schubertiadi v Schwarzenbergu. Nastopil je na različnih koncertih samospevov s pianisti, kot so Helmut Deutsch, András Schiff in Stephan Matthias Lademann. Bil je Evangelist (Janezov pasijon, Bach), Obadjah (Elija, Mendelssohn), Uriel (Stvarjenje, Haydn), Samson (Samson, Händel) in prevzel tenorski del v Bachovem Magnificatu in Božičnem oratoriju (Weihnachtsoratorium), Mozartovem in Verdijevem Rekviemu, Mendelssohnovi 2. simfoniji, Brucknerjevem Te Deumu in mnogih drugih. V času študija je bil štipendist Ministrstva za kulturo Republike Slovenije in SIAA Foundation iz Lichtensteina kakor tudi prejemnik več nagrad na mednarodnih tekmovanjih. Od leta 2018 je član Slovenskega okteta.
Pianistka ANDREJA KOSMAČ je z odliko diplomirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu Dubravke Tomšič Srebotnjak. Po diplomi se je izpopolnjevala pri Sijavušu Gadžijevu, Martynu Van den Hoeku na Dunajskem konservatoriju ter na mojstrskih tečajih pri Jacobu Lateinerju, Leonidu Brumbergu, Sandorju Falvaiu, Vardu Rumessenu in Olegu Maisenbergu. Že med študijem je imela več samostojnih in komornih koncertov v Sloveniji, Avstriji, Italiji in Veliki Britaniji. Snemala je za RTV Slovenija, italijanski RAI ter s flavtistom Matejem Zupanom izdala zgoščenko z deli Carla Reineckerja. Kot solistka je igrala z orkestrom SGBŠ Ljubljana, Orkestrom Slovenske filharmonije, s Simfoniki RTV Slovenija, leta 2004 pa je kot predstavnica Slovenije nastopila z moskovskim komornim orkestrom Kremlin. Trenutno se posveča predvsem igranju komorne glasbe. Na recitalih in koncertih nastopa z uveljavljenimi domačimi in tujimi umetniki, predvsem s pevci in flavtisti (Matjaž Robavs, Pia Brodnik, Barbara Kozelj, Marta Močnik Pirc, Katja Konvalinka, Marjan Trček, Marko Kobal, Jože Vidic, Krešimir Stražanac, Matej Zupan, Karolina Šantl Zupan, Trygve Peterson, Janos Balint, Andrea Oliva, Julien Beaudiment, Salvatore Vella, Maxence Larrieu, Peter-Lukas Graf). Igrala je tudi s Slovenskim komornim zborom pod vodstvom Martine Batič. Pogosto kot korepetitorka sodeluje na mojstrskih tečajih, ki jih vodijo vrhunski umetniki. Kot pedagoginja je dejavna na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani, kot umetniška sodelavka pa tudi na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani.