35. Slovenski glasbeni dnevi


Koncert samospevov

18. april 2020, ob 11:00
Ljubljana, Viteška dvorana v Križankah


LUDWIG VAN BEETHOVEN (1770–1827)

An die ferne Geliebte / Oddaljeni ljubici, op. 98 (Alois Jeitteles):
Auf dem Hügel sizt ich spähend / Na griču sedim in oprezam, št. 1
Wo die Berge so blau / Kjer gore tako modro, št. 2
Leichte Segler in den Höhen / Lahni jadralci v višavah, št. 3
Diese Wolken in den Höhen / Ti oblaki v višavah, št. 4
Es kehret der Maien, es blühet die Au / Prihaja maj, livada cveti, št. 5
Nimm sie hin denn, diese Lieder / Sprejmi, torej, te pesmi, št. 6

An die Hoffnung, op. 94 (Christoph August Tiedge)
Ich liebe dich, WoO. 158a (Karl Friedrich Wilhelm Herrosee)
Neue Liebe, neues Leben, WoO 127  (Johann Wolfgang von Goethe)

ANSELM HÜTTENBRENNER (1797–1828)

Custozza (Ferdinand von Rast)
Sylvesternachtstraum (Ferdinand von Rast)
Mein Steierland (Ferdinand von Rast)
Laura (Ferdinand von Rast)
Rosaura (Ferdinand von Rast)
Frühlingstraum (Ferdinand von Rast)
Marburg (Ferdinand von Rast)
Das Mädchen am Spinnrade (Ferdinand von Rast)
Der Zaunkönig (Ferdinand von Rast)
An ihr Auge (Ferdinand von Rast)

FRANZ SCHUBERT (1797–1828)

Gretchen am Spinnrade (Johann Wolfgang von Goethe)
Suleika I (Johann Wolfgang von Goethe)
Ganymed (Johann Wolfgang von Goethe)
Erster Verlust (Johann Wolfgang von Goethe)

HUGO WOLF (1860–1903)

Der Freund (Josef Karl Benedikt von Eichendorff)
Der Musikant (Josef Karl Benedikt von Eichendorff)
Verschwiegene Liebe (Josef Karl Benedikt von Eichendorff)
Auch kleine Dinge (Paul Heyse priredil po ljudski pesmi)
Nimmerstatte Liebe (Eduard Mörike)
Verborgenheit (Eduard Mörike)
Ich hab in Penna (Paul Heyse priredil po ljudski pesmi)


Sopranistka THERESA PLUT se uvršča med naše najuspešnejše operne in koncertne pevke. Kritiki hvalijo njen »kristalno jasen glas z izrazitimi višinami«. Nastopila je pod taktirko več svetovno znanih dirigentov kot so John Fiore, Alexander Joel, Nicholas Milton, Emmanuel Villaume idr. Na povabilo slednjega je z Anno Netrebko pela v operi Čajkovskega Jolanta in jo posnela za Deutsche Grammophone. Theresa Plut je po zaključku študija postala članica solističnega ansambla Nemške opere na Renu v Düsseldorfu, kjer je debitirala kot Kraljica noči v Mozartovi Čarobni piščali in nastopila v vlogah Walterja v operi La Wally, Blonde v Begu iz Seraja, Rosine v Seviljskem brivcu, Serpette v La finta giardiniera, Olimpije v Hoffmannovih pripovedkah itd. Sodelovala je z znanimi režiserji kot so Christof Loy in Philip Harnoncourt. Gostovala je v Pfalztheater Kaiserslautern, v Theater Winterthur, v SNG Opera in balet Ljubljana, v Royal Theatre Bangkok … S Simfoničnim orkestrom iz Vancouvra, z Opernim orkestrom iz Stuttgarta, Orkestrom Jenske filharmonije, z ansamblom Bach Collegium iz Züricha, Orkestrom Slovenske filharmonije ter Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija je kot solistka poustvarila Brahmsov Nemški rekvijem, Mozartovo Veliko mašo v c-molu, Orffovo Carmina Burana, Mahlerjevo 4. simfonijo, Bachov Janezov pasijon itd. Poleg koncertne in operne dejavnosti se je dokazala kot izjemna interpretka samospevov na recitalih doma in v tujini. Nastopila in predavala je v Pekingu (Kitajska) ter prejela častni profesorski naziv tamkajšnje osrednje državne univerze. Petje poučuje tudi na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Iz koncertnega solo petja je magistrirala na Visoki šoli za glasbo in gledališče v Zürichu, iz opernega petja pa na Visoki šoli za glasbo in upodabljajočo umetnost v Stuttgartu.

Baritonist MATJAŽ ROBAVS se je solopetje najprej učil na Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani pri Marcosu Bajuku, kasneje pa pri Heleni Lazarski na Univerzi za glasbo in gledališko umetnost na Dunaju. Študij samospeva in oratorija je z odliko končal pri Robertu Hollu. Sodeloval je na številnih festivalih doma in v tujini: na Koroškem poletju (Carinthischer Sommer), Wratislavia cantans v Wroclawu, na Mednarodnem festivalu baročne glasbe v Varaždinu, festivalu Wexfordske opere na Irskem, na Festivalu poljske glasbe v Krakovu, na poletnem festivalu v Antwerpnu, na Salzburških slavnostnih igrah, na Festivalu v Luzernu, na Binkoštnih slavnostnih igrah v Baden Badnu in na Mednarodnem festivalu v Schwetzingenu. Kot solist je gostoval v opernih hišah v Celovcu, Schwerinu, na Dunaju (Volksoper, Theater an der Wien), v Ljubljani, Antwerpnu, Wexfordu, Baden Badnu, Zürichu, Frankfurtu in Milanski scali in sicer z naslednjimi vlogami: Papageno, Guglielmo, Nr. Vier, Ping, Doktor Malatesta, Dancairo, Švanda dudak, Germont, baron Dauphol, Schaunard, Poliferno, Kilian, Šiškov in Haudy. Sodeloval je z režiserji in dirigenti, kot so Thomas Hengelbrock, Bernhard Kontarsky, Julian Reynolds, Ingo Metzmacher, Bertrand De Billy, Krzystof Penderecki, Peter Stangel, Koen Kessels, Uroš Lajovic, Marko Munih, Vladimir Kranjčević, Lukas Hemleb, Robert Carsen, Nicolas Brieger, Peter Konwitschny, Damiano Michieletto, Robert J. Wilson, Henry Akina, Alvis Hermanis idr. Matjaž Robavs je snemal za slovensko, avstrijsko, belgijsko, nemško in japonsko televizijo. Doslej je posnel štiri samostojne zgoščenke in dve operni produkciji: Švanda Dudak (Naxos) in opero Niobe, kraljica Teb (SWR). Postavitev opere Vojaki (Die Soldaten) z Dunajskimi filharmoniki je bila posneta na DVD in izdana pri založbi Unitel Classica. Intenzivno se posveča izvajanju samospevov vseh obdobij in tudi oratorijem. Deluje kot profesor na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani in vodi solopevske seminarje na različnih glasbenih institucijah ter univerzah doma in v tujini.

Pianistka ANDREJA KOSMAČ je z odliko diplomirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu Dubravke Tomšič Srebotnjak. Po diplomi se je izpopolnjevala pri Sijavušu Gadžijevu, Martynu Van den Hoeku na Dunajskem konservatoriju ter na mojstrskih tečajih pri Jacobu Lateinerju, Leonidu Brumbergu, Sandorju Falvaiu, Vardu Rumessenu in Olegu Maisenbergu. Že med študijem je imela več samostojnih in komornih koncertov v Sloveniji, Avstriji, Italiji in Veliki Britaniji. Snemala je za RTV Slovenija, italijanski RAI ter s flavtistom Matejem Zupanom izdala zgoščenko z deli Carla Reineckerja. Kot solistka je igrala z orkestrom SGBŠ Ljubljana, Orkestrom Slovenske filharmonije, s Simfoniki RTV Slovenija, leta 2004 pa je kot predstavnica Slovenije nastopila z moskovskim komornim orkestrom Kremlin. Trenutno se posveča predvsem igranju komorne glasbe. Na recitalih in koncertih nastopa z uveljavljenimi domačimi in tujimi umetniki, predvsem s pevci in flavtisti (Matjaž Robavs, Pia Brodnik, Barbara Kozelj, Marta Močnik Pirc, Katja Konvalinka, Marjan Trček, Marko Kobal, Jože Vidic, Krešimir Stražanac, Matej Zupan, Karolina Šantl Zupan, Trygve Peterson, Janos Balint, Andrea Oliva, Julien Beaudiment, Salvatore Vella, Maxence Larrieu, Peter-Lukas Graf). Igrala je tudi s Slovenskim komornim zborom pod vodstvom Martine Batič. Pogosto kot korepetitorka sodeluje na mojstrskih tečajih, ki jih vodijo vrhunski umetniki. Kot pedagoginja je dejavna na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani, kot umetniška sodelavka pa tudi na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani.