Koncert


Koncert samospevov: Aco Bišćević, Gregor Ravnik, Matjaž Robavs, Peter Martinčič

8. februar 2021, ob 19:30
Ljubljana, SNG Opera in balet Ljubljana


Aco Bišćević, tenor in klavir
Gregor Ravnik, tenor
Matjaž Robavs, bariton
Peter Martinčič, bas

Spored:

TOLMINSKA LJUDSKA

Riba faronika nosi svet

MARJAN PETERNEL (1985)

Petelinček je zapieu (beneška ljudska)
Jezus in Ajdovska deklica  (ljudska iz Križa pri Trstu)

GUSTAV MAHLER (1860–1911)

Ich bin der Welt abhanden gekommen (Friedrich Rückert)

FRANZ SCHUBERT (1797–1828)

Die Taubenpost, D 965A (Johann G. Seidl)
Der Wanderer an den Mond, op. 80, št. 1, D 870 (Johann G. Seidl)
Die Sternenwelten, D 307 (prir. Johann G. Fellinger po Urbanu Jarniku)
Bei dir allein, op. 95, št. 2, D 866 (Johann G. Seigl)

HUGO WOLF (1860–1903)

Zum neuen Jahr (Eduard Mörike)
Gebet (Eduard Mörike)

GUSTAV IPAVEC (1831–1908)

Slovenec sem (Jakob Gomilšek)

BENJAMIN IPAVEC (1829–1908)

Pod oknom (Matej Brence)
Vabilo (Simon Jenko)
Frage (Cajetan Cerri)

DAVORIN JENKO (1835–1914)

Molitev (Simon Jenko)

FRAN SERAFIN VILHAR (1852–1928)

Kam? (France Prešeren)
Mornar (France Prešeren)

DAVORIN JENKO (1835–1914)

Strunam (France Prešeren)
Zdravica (France Prešeren)
Na grobih (Franc Cegnar)


Aco Aleksander Bišćević je na ljubljanski glasbeni akademiji študiral glasbeno pedagogiko, na salzburškem Mozarteumu pa petje in čembalo. Leta 2012 je zaključil prvostopenjski študij petja pri Horiani Branisteanu, nato pa še magistrski študij pri Bredi Zakotnik in Elisabeth Wilke. Udeležil se je mojstrskih tečajev pri Jamesu Taylorju, Angeliki Kirschlager, Bernardi Fink, Thomasu Moserju, Christi Ludwig, Helmutu Deutschu idr. Dodatno se je izobraževal pri Piji Brodnik in Matjažu Robavsu. Njegova največja mentorica pa je Irena Grafenauer. Debitiral je leta 2009 na Mozarteumu kot Triquet v Jevgeniju Onjeginu (Čajkovski), sledile so vloge Amorja v Orfeju in Evridiki (Fux), Acisa v operi Acis in Galateja (Händel), Merkurja v operi Kastor in Poluks (Rameau) v znameniti postavitvi Barrieja Koskyja, ki je prejela nagrado Laurenca Olivierja, Truffaldina v Turandot (Busoni), Ozie v oratoriju La Betulia liberata (Mozart), Aristeja in Plutona v Orfeju v peklu (Offenbach), Princa Ramira v La Cenerentola (Rossini), Orfeja v Orfeju in Evridiki (Gluck). Na Salzburških slavnostnih igrah 2013 je v okviru programa Young Singers Project sodeloval pri izvedbi Mozartovih oper Čarobna piščal ter Beg iz Seraja. Leta 2015 je v operi Vojaki (Zimmermann) debitiral v milanski Scali. Istega leta je sodeloval na več evropskih koncertih Bachovega Janezovega pasijona pod dirigentskim vodstvom Vittoria Ghielmija. Nastopil je na koncertnih in gledaliških odrih širom Evrope (Berlin, München, Milano, Salzburg, Gradec, Bad Aibling, Brixen, Merano, Ljubljana idr.). Aco Bišćević je priznan in cenjen tudi kot poustvarjalec komorne glasbe, solistično in v različnih manjših sestavih. Trenutno nastopa v Händlovem oratoriju La Resurrezione v vlogi San Giovannija, in na koncertih z izborom Schubertovih pesmi, ki jih interpretira kot pevec in pianist.

 

Gregor Ravnik je študent magistrskega študija na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani v razredu Pije Brodnik. Prejel je številne najvišje nagrade na državnih in mednarodnih pevskih tekmovanjih. Leta 2014 je kot solist sodeloval na svetovni premieri opere Vojna in mir skladatelja Larryja Coryella v  Ljubljani, Novi Gorici, Zagrebu in leta 2015 na ponovitvi v Rusiji. Kot solist je pel v Monteverdijevih Večernicah in Bachovem Janezovem pasijonu. Predstavil se je na koncertih s Slovensko filharmonijo v ciklu Mladi mladim ter kot solist pri izvedbi Beethovnove Fantazije op. 80 za klavir, zbor in soliste v Cankarjevem domu pod taktirko dirigenta En Shaoja. Leta 2016 in 2017 se je predstavil v glavni vlogi otroške opere Brundibar Hansa Krase v Cankarjevem domu. Istega leta je upodobil tudi vlogo Quinta v operi Obrat vijaka Benjamina Brittna. Leta 2018 se je predstavil v glavni vlogi operete Hmeljska princesa v Žalcu. Lani je debitiral v SNG Opera in balet v Ljubljani z vlogo Normana v operi Lucia di Lammermoor.

 

Matjaž Robavs se je solopetje najprej učil na Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani pri Marcosu Bajuku, kasneje pa pri Heleni Lazarski na Univerzi za glasbo in gledališko umetnost na Dunaju. Študij samospeva in oratorija je z odliko končal pri Robertu Hollu. Sodeloval je na številnih festivalih doma in v tujini: na Koroškem poletju (Carinthischer Sommer), Wratislavia cantans v Wroclawu, na Mednarodnem festivalu baročne glasbe v Varaždinu, festivalu Wexfordske opere na Irskem, na Festivalu poljske glasbe v Krakovu, na poletnem festivalu v Antwerpnu, na Salzburških slavnostnih igrah, na Festivalu v Luzernu, na Binkoštnih slavnostnih igrah v Baden Badnu in na Mednarodnem festivalu v Schwetzingenu. Kot solist je gostoval v opernih hišah v Celovcu, Schwerinu, na Dunaju (Volksoper, Theater an der Wien), v Ljubljani, Antwerpnu, Wexfordu, Baden Badnu, Zürichu, Frankfurtu in Milanski scali in sicer z naslednjimi vlogami: Papageno, Guglielmo, Nr. Vier, Ping, Doktor Malatesta, Dancairo, Švanda dudak, Germont, baron Dauphol, Schaunard, Poliferno, Kilian, Šiškov in Haudy. Sodeloval je z režiserji in dirigenti, kot so Thomas Hengelbrock, Bernhard Kontarsky, Julian Reynolds, Ingo Metzmacher, Bertrand De Billy, Krzystof Penderecki, Peter Stangel, Koen Kessels, Uroš Lajovic, Marko Munih, Vladimir Kranjčević, Lukas Hemleb, Robert Carsen, Nicolas Brieger, Peter Konwitschny, Damiano Michieletto, Robert J. Wilson, Henry Akina, Alvis Hermanis idr. Matjaž Robavs je snemal za slovensko, avstrijsko, belgijsko, nemško in japonsko televizijo. Doslej je posnel štiri samostojne zgoščenke in dve operni produkciji: Švanda Dudak (Naxos) in opero Niobe, kraljica Teb (SWR). Postavitev opere Vojaki (Die Soldaten) z Dunajskimi filharmoniki je bila posneta na DVD in izdana pri založbi Unitel Classica. Intenzivno se posveča izvajanju samospevov vseh obdobij in tudi oratorijem. Deluje kot profesor na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani in vodi solopevske seminarje na različnih glasbenih institucijah ter univerzah doma in v tujini.

 

Peter Martinčič je študiral petje na Akademiji za glasbo v Ljubljani pri Matjažu Robavsu. Od leta 2011 je stalni član ansambla SNG Opera in balet Ljubljana. Na pevskih tekmovanjih je prejel več priznanj: na slovenskem državnem tekmovanju leta 2004 zlato plaketo, leta 2010 pa v najvišji kategoriji zlato plaketo in prvo nagrado; na mednarodnem tekmovanju opernih pevcev Ondina Otta se je leta 2010 uvrstil v finale; naslednje leto je na mednarodnem tekmovanju Ada Sari na Poljskem prejel nagrado za najboljšo izvedbo obvezne pesmi in nagrado Festivala v Krakovu. V sezoni 2011/12 je gostoval v Franciji v Kraljevi Operi (Versailles) in pariški Operi Comique v baročni operi J. C. Bacha Amadis de Gaule. Leta 2013 je gostoval na Poletnem festivalu v Dubrovniku v Mozartovi operi Cosi fan tutte v vlogi Don Alfonsa. V letu 2015 je nastopil na festivalu v Regensburgu v Nemčiji v vlogi Collina v Puccinijevi operi La bohème. Gostoval je v Mestni operi v Vroclavu na Poljskem z vlogo Ferranda v operi G. Verdija Trubadur. V ljubljanski Operi, kjer je stalno zaposlen, je poustvaril številne operne vloge, kot so Figaro (Figarova svatba), Sarastro (Čarobna piščal), Don Alfonso (Cosi fan tutte), Zaharija, Veliki svečenik (Nabucco), Sparafucile (Rigoletto), Colline (La bohème), Daland (Leteči Holandec), Don Basilio (Seviljski brivec), Escamillo, Zuniga (Carmen), Lodovico (Otello), Tom (Ples v maskah), Štrukelj, Krčmar (Gorenjski slavček), Petruccio (Črne maske), Kralj, Glavni rokovnjač (Pastir).