Koncert
Koncert samospevov: Barbara Jernejčič Fürst in Žarko Ignjatović
Koncertov samospevov v interpretaciji Barbare Jernejčič Fürst (mezzosopran) in Žarka Ignjatovića (kitara), ki je bil predviden 10. 10. 2022 v Viteški dvorani Križank, je prestavljen na 18. 11. 2022. Vljudno vabljeni, da se koncerta udeležite v novem terminu!
KONCERT SAMOSPEVOV
Barbara Jernejčič Fürst, mezzosopran
Žarko Ignjatović, kitara
Petek, 18. november 2022, ob 19.30
Ljubljana, Viteška dvorana v Križankah
Vstop prost!
Spored:
John Dowland (1563–1626)
Fine Knacks for Ladies (anonymous)
Weep You No More (anonymous)
Tobias Hume (1569–1645)
Tobacco Is Like Love (anonymous)
Thomas Morley (1557–1602)
It Was a Lover and His Lass (William Shakespeare)
Bergerettes (francoske ljudske iz 18. stoletja / Jean Baptiste T. Weckerlin)
L’amour s’envole?
Aminte (Tambourin)
Jeunes Fillettes
Maman, dittes-moi
Que ne suis-je la fougère!
Maurice Ravel (1875–1937) / Dušan Bogdanović (1955)
L’énigme éternelle (anonymous)
Mejerke, Main Suhn (ljudska pesem)
Dušan Bogdanović (1955)
Things I Never Said (Patricia Capetola):
Things I Never Said
Dark Night
In My Town
Benjamin Britten (1913–1976)
Songs from the Chinese, op. 58:
The Big Chariot, št. 1 (Arthur Waley po anonymous)
The Old Lute, št. 2 (Arthur Waley po Bai Juyi)
The Autum Wind, št. 3 (Arthur Waley po cesarju Wu iz dinastije Han)
The Herd-Boy, št. 4 (Arthur Waley po Lu Yu)
Depression, št. 5 (Arthur Waley po Bai Juyi)
Dance Song, št. 6 (Arthur Waley po anonymous)
Fernando J. Obradors (1897–1945)
Canciones clásicas españolas:
Tres morillas (ljudska pesem)
La mi sola, Laureola (Juan Ponce)
Corazón, porqué pasáis (besedilo iz 17. stoletja)
Con amores, la mi madre (Juan de Anchieta)
La guitarra sin prima (anonymous)
El vito (anonymous)
Katarina Pustinek Rakar (1979)
Novo delo
Barbara Jernejčič Fürst je na graški Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost z odliko končala študij zborovskega dirigiranja in glasbeno dramskega upodabljanja, ter pridobila naziv magistre umetnosti. Bila je članica Flamskega opernega studia v belgijskem Gentu in štipendistka Steans Instituta for Young Artists v okviru festivala Ravinia v Chicagu. Ob tem se je izpopolnjevala na mojstrskih tečajih pri M.Lipovšek, Ch.Ludwig, D.Fischer-Diskauu, M.Martinuju, R.Piernayu ter, za baročno petje, pri B.Schlick in Ch.Roussetu. Na odrih Flamske opere v Gentu in Antwerpnu, dunajske Komorne opere in v Theather an der Wien, ter Ljubljanske in Mariborske opere je nastopila v vlogah Kerubina v Figarovi svatbi, Druge dame v Čarobni piščali in Dorabelle v Cosi fan tutte W.A.Mozarta, kot Ruggiero v Händlovi Alcini, kot Tretja dama v praizvedbi opere Fanny Goldmann skladateljice Mie Schmidt, kot Lucretia v Onečaščenju Lukrecije B.Brittna, kot Siebel v Gounodovem Faustu , kot Lisinga v Gluckovi Le cinesi, kot Trommler v Ullmanovem Kaiser von Atlantis in kot Arianna in Una ingrata v Monteverdijevi produkciji Ballo.mortale, ter kot Nerone v L’incoronazione di Poppea. Kot koncertna pevka je sodelovala v okviru Glasbene mladine ljubljanske in Festivala Ljubljana, festivala Kogojevi dnevi, Slovenski glasbeni dnevi, Festival Radovljica, ter na festivalih Carintische Sommer, Steirischer Herbst, Zagrebški bienale, Klangwerktage Hamburg, Wien Modern, Bregenzer Festspiele, Styriarte, Internationale Woche für alte Musik Krieglach, Echi lontani, Festival Retz, Frühling Festival in Musikverein, Trieste prima … Nastopa z različnimi dirigenti (A.Nanut, U.Lajovic, M.Munih, D. de Villiers, G.Pehlivanian, En Shao, S.Kuijken, M.Haselböck, P.Rossi, D.Masson, D.Runnicles, S.Camberlin, J.Kalitzky…) in orkestri, ter ansambli (Slovenska filharmonija, simfoniki RTV, Armonico Tributo Austria, La petite bande, Solamente naturali, Musica Aeterna, Slowind, Ensemble Mosaik, Klangforum, Tonkünstlerorchester, ORF Radio-Symphonieorchester Dunaj …). V bogati koncertni zgodovini je poustvarila tudi največja dela glasbene zakladnice. Je ena redkih izvajalk osredotočenih na dela sodobnih slovenskih skladateljev in skladateljic (preko 50 prvih in praizvedb): Jež, Lebič, Lipovšek, Šivic, Kogoj, Petrić, Globokar, Rojko, Habe, Golob, Mihelčič, Srebotnjak, Sojar-Voglar, Čopi, U. Pompe, L.Vrhunc, B.Jež-Brezavšček … Za domače in tuje založbe je Barbara Jernejčič Fürst poustvarila dela na več kot 15 zgoščenkah ter izdala samostojne zgoščenke: prvo je posvetila celotnemu opusu Marija Kogoja ob spremljavi litvanske pianistke Gaive Bandzinaite, katera je tudi njena spremljevalka pri plošči z naslovom V votlini raja z deli Lebiča, Ježa, Šivica in Lipovška. Zgoščenko z naslovom Dotiki je posvetila skladateljicam in skladateljem današnjega časa, ki pišejo za glas solo in Monteverdiju, s kitaristom Žarkom Ignjatovićem je poustvarila dela za glas in kitaro, najnovejša Odmev ljubezni pa je posvečena skladatelju Jakobu Ježu. Je profesorica solopetja na Akademiji za glasbo in članica žirij solopevskih tekmovanj doma in v tujini.
Žarko Ignjatović je diplomiral pri Darku Petrinjaku na glasbeni akademiji v Zagrebu (1983), hkrati pa je študij kitare zaključil še pri Margi Bäuml-Klasinc na Visoki šoli za glasbo v Gradcu (1987). Leta 1995 je opravil triletni podiplomski študij na Mozarteumu v Salzburgu v razredu Eliota Fiska. Aktivno je sodeloval na številnih seminarjih svetovno znanih kitaristov. Deluje kot profesor za kitaro in komorno igro na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru in na Glasbeni gimnaziji v Celju. Poleg solističnih nastopov doma in v tujini se posveča tudi komorni igri. Trenutno igra kitarske priredbe ameriškega pianista Davida Leisnerja. Redno snema za radio in televizijo. Leta 1998 je izšla njegova prva samostojna zgoščenka z deli Weissa, Piazzolle, Tippetta, Bogdanovića in Rojka, leta 2001 pa druga Hic et nunc, ki je posvečena glasbi sodobnih slovenskih skladateljev. Posnel je dve zgoščenki s kitaristom Jerkom Novakom, eno s čelistom Nebojšo Bugarskim, pravkar pa je izšla plošča, ki sta jo posnela z mezzosopranistko Barbaro Jernejčič Fürst.