Koncert samospevov: Dejan Maksimilijan Vrbančič in Irina Milivojević

29. november 2021, ob 19:30
Ljubljana, Viteška dvorana v Križankah


Dejan Maksimilijan Vrbančič, tenor
Irina Milivojević, klavir

 

Spored:

PETER ILJIČ ČAJKOVSKI (1840–1893)

Na zemlju sumrak pal, op. 47, št. 3 (Nikolaj Vasiljevič Berg priredil po Adamu Mickijeviču)
Den’ li carit, op. 47, št. 6 (Aleksej Nikolajevič Apuktin)
V etu lunnuju noč, op. 73, št. 3 (Danil Maximovič Rathaus)
Snova, kak prežde, op. 73, št. 6 (Danil Maximovič Rathaus)
To bilo rannjeju vjesnoj, op. 38, št. 2 (Aleksej Konstantinovič Tolstoj)
Solovjej, op. 60, št. 4 (Aleksander S. Puškin priredil po Vuku Karadžiću)
O, jesli b znalji vi, op. 60, št. 3 (Aleksej Nikolajevič Pleščejev priredil po Rene-Francois Sully Prudhomme)
Zabit tak skora (Aleksej Nikolajevič Apuktin)

PETAR KONJOVIĆ (1883–1970)

Prisen (Veljko  Petrović)
О, pogledaj (Zmaj Jovanović)
Chanson (Mihovil Nikolić)
Pesma o dvoje (Petar Kojnović)

LUCIJAN MARIJA ŠKERJANC (1900–1973)

Jesenska pesem (Li Tai Po, O. Hauser, F. Kozak)
Vizija (Pavel Karlin)
Večerna impresija (Igo Gruden)
Jesenski dan (Li Tai Po, O. Hauser, P. Karlin)


DEJAN MAKSIMILIJAN VRBANČIČ je diplomiral na Fakulteti za glasbeno umetnost v Beogradu pri Zvonimirju Krnetiću in se izpopolnjeval pri Djurdjevki Čakarević in Sherillu Milnsu. V času študija je bil član opernega studia beograjske Opere. Od leta 2003 je solist SNG Opera in balet Ljubljana, kjer je leta 2019 prejel najvišji umetniški naziv. Na ljubljanskem opernem odru je poustvaril številne solistične vloge, med katerimi so grof Almaviva (Seviljski brivec), Vanja Kudrjaš (Katja Kabanova), Cassio (Otello), Narabot (Saloma), grof Alberto (Prilika dela tatu), Ernesto (Don Pasquale), Edvin (Kneginja čardaša), Pastir (Pastir), Jernej (Ljubezen kapital), Franjo (Gorenjski slavček), Alfredo in Orlovski (Netopir), Trufaldino (Zaljubljen v tri oranže), Camille (Vesela vdova), Florindo (Zvedave ženske), Don Ramiro (Pepelka), Janko (Prodana nevesta), Tamino (Čarobna piščal) in druge. Gostoval je tudi v tujini, med drugim v HNK Zagreb v operah Seviljski brivec, Pogovori karmeličank, Orfej in Pepelka. V njegov koncertni repertoar sodijo dela W. A. Mozarta (Rekviem, Kronska maša, Velika c-mol maša idr.), G. F. Händla (Mesija), J. S. Bacha (Pasijon po Janezu, Pasijon po Mateju), L. van Beethovna (Deveta simfonija), G. Rossinija (Stabat Mater), C. Orffa (Catulli Carmina in Carmina Burana), A. Grečaninova (Liturgija Domestica), P. I. Čajkovskega (Liturgija sv. Janeza Zlatoustega), samospevi F. Schuberta, Debussyja, Čajkovskega, Mendelssohna idr. Posebno pozornost namenja tudi baročnemu repertoarju (Purcell, Monteverdi, Vivaldi, Charpentier, Buxtehude idr.). Nastopil je na koncertnih in festivalskih odrih širom Evrope ter sodeloval z mednarodno priznanimi dirigenti kot so U. Lajovic, L. Voltolini, M. Helmrath, D. Rossberg, M. Armiliato, E. Tabakov, H. Niquet, M. Letonja ter komornimi in simfonični orkestri (Simfoniki RTV Slovenija, Orkester Romunske filharmonije, Orkester Slovenske filharmonije, Simfoniki RTV Srbija, Hrvaški baročni orkester, Orkester Zagrebške filharmonije).

Pianistka IRINA MILIVOJEVIĆ se prepoznavno uveljavlja v mednarodnem prostoru, v domačem pa sodi med najbolj iskane komorne glasbenice srednje generacije. V preteklem letu je pozornost mednarodnih glasbenih krogov pritegnila s sodelovanjem na prestižnem pevskem tekmovanju Belvedere Singing Competition 2019. Na povabilo Bernarde in Marcosa Finka je avgusta spremljala izvedbo mednarodnega pevskega seminarja v Tinjah na Avstrijskem južnem Koroškem. Intenzivno se posveča nastopanju z odličnimi domačimi pevci (Marcos Fink, Vlatka Oršanić, Theresa Plut, Pia Brodnik), še posebej pa so odmevali njeni nastopi z mednarodno uveljavljenim hrvaškim tenoristom Tomislavom Mužekom (Dubrovniške poletne igre in HGZ Zagreb), s katerim od leta 2009 koncertira tako doma kot v tujini. V sezoni 2007/2008 je v predstavi Yin&Yang obetavnega koreografa Lea Mujića navduševala z interpretacijo Bachove Ciaccone v znameniti priredbi Feruccia Busonija. Kot članica Slovenskega komornega glasbenega gledališča sodeluje pri projektih gledališča, glasbena kritika pa je na njene poustvarjalne presežke opozorila že ob predstavi Dnevnik Ane Frank. Svojo glasbeno pot je začela pri znameniti srbski klavirski pedagoginji Mili Lacković ter že pri sedemnajstih letih postala študentka beograjske glasbene akademije. Izpopolnjevala se je pri Kemalu Gekiću, Pavlu Nersesjanu, Aleksandru Starkmanu in Sergeju Dorenskem. Prejela je prvo nagrado na mednarodnem tekmovanju San Bartolomeo al Mare (1998) in drugo nagrado mednarodnega tekmovanja Città di Pietra Ligure (2000); slednja ji je omogočila snemanje za italijanski RAI Uno. Leta 2001 je s Simfoniki RTV Slovenija pod vodstvom Marka Muniha igrala Mozartov Klavirski koncert št. 21 v C-duru, KV 467. Študij klavirja je končala v Beogradu in prišla v Slovenijo z namenom, da bi se izpopolnjevala pri Aciju Bertonclju. Leta 1999 se je pri njem vpisala na podiplomski študij na ljubljanski Akademiji za glasbo in bila njegova študentka vse do njegove prezgodnje smrti. Podiplomski študij klavirja je končala pri prof. Tatjani Ognjanovič. Zaposlena je kot korepetitorica na Glasbeni šoli Ljubljana Vič-Rudnik in v SNG Opera in balet Ljubljana.