Koncert


Koncert samospevov: Elvira Hasanagić, Aleksandra Pavlovič in Sanja Repše

25. junij 2022, ob 19:30
SNG Opera in balet Ljubljana


KONCERT SAMOSPEVOV
ob slovenskem kulturnem prazniku

Elvira Hasanagić, sopran
Aleksandra Pavlovič, klavir
Sanja Repše, violončelo

25. junij 2022, ob 19.30
SNG Opera in balet Ljubljana

 

Spored:

JULES MASSENET (1842–1912)
Elegie / Elegija (Louis Gallet)

LUCIJAN MARIJA ŠKERJANC (1900–1973)
Večerna impresija (Igo Gruden)
Pisma I. (Alojz Gradnik)
Aleja sniva (France Zbašnik)
Pisma V. (Alojz Gradnik)

DAVORIN JENKO (1835 1914)
Strunam (France Prešeren)

VID OŽBOLT
Sila spomina (France Prešeren), krstna izvedba

***

ANTONIN DVOŘAK (1841–1904)
Když mne stará matka zpívat, zpívat …, op. 55, B. 104, št. 4 (iz cikla Ciganskih pesmi)

ANTON LAJOVIC (1878–1960)
Cveti, cveti rožica (August Harambašič / Cvetko Golar)
Tkalec (Oton Župančič)
Kaj bi le gledal /Robert Burns / Oton Župančič)
Mesec v izbi (Li Tai Po / Julius Bierbaum / Oton Župančič)

SERGIJ RAHMANINOV (1873–1943)
Zdes khorosho / Kako lepo je tu, op. 21, št. 7 (Glafira Adolfovna Galina)
Vokalis / Vokaliza, op. 34, št. 14

LUCIJAN MARIJA ŠKERJANC (1900–1973)
Hrepenenje (Pavel Karlin)
Beli oblaki (Li Tai Po, Otto Hauser, Pavel Karlin)
Pred ogledalom (Li Tai Po, Otto Hauser, Ferdo Kozak)
Unsere Augen / Najine oči (Max Dauthendey)


ELVIRA HASANAGIĆ je diplomirala in magistrirala na Visoki šoli za glasbo in gledališče ter na Gledališki akademiji August Everding v Münchnu v razredu Edith Wiens, Daphne Evangelatos in Celine Dutilly. Že od začetka profesionalne pevske poti jo kritike, pa tudi publika in strokovna javnost, označujejo za enega obetavnejših glasov na operni sceni. V eni od najpomembnejših strokovnih nemških revij Das Opernglas so jo za vlogo Lucie v Donizettijevi operi Lucia di Lammermoor proglasili za »novo pevko belcanta«. Operno produkcijo Tri sestre v Teatro Colon, v kateri je pela eno od naslovnih vlog, pa je ameriška revija Operawire uvrstila med pet najboljših opernih produkcij tistega leta.

V Državni operi pod lipami (Staatsoper unter den Linden) v Berlinu je debutirala v vlogi Irine (Eötvös, Tri sestre). Sledili so nastopi v Nemški operi Berlin (Deutsche Oper Berlin), Državnem gledališču am Gärtnerplatz v Münchnu, SNG Opera in balet Ljubljana ter Maribor, v Državnih gledališčih v Saarbrücknu, Kasslu in Schwerinu, v Gledališču Prinzregententheater v Münchnu, v Narodnem gledališču v Mannheimu, v Gledališču v Regensburgu, Gledališču Chemnitz ter Državni opereti Dresden v vlogah Violette (Verdi, La Traviata), Laure (Millöcker, Študent berač), Konstanze (Mozart, Beg iz Seraja), Beatrice di Tenda (Bellini, Beatrice di Tenda), Liu (Puccini, Turandot), Gretel (Humperdinck, Janko in Metka), Nanette (Verdi, Falstaff), Valencienne (Lehar, Vesela vdova), 4. dekle (Strauss, Elektra), Princese (Šavli, Pastir), Susanne (Mozart, Figarova svatba), Angele Didier (Lehar, Grof Luksemburški), Carice (Rimski Korsakov, Pravljica o carju Saltanu), Evridike (Offenbach, Orfej v peklu) in Grofice Almavive (Mozart, Figarova svatba).

V sezoni 2017/2018 je debutirala v eni najprestižnejših opernih hiš, Teatro Colon v Buenos Airesu in sicer v vlogi Irine. Poleg tega je debutirala tudi v Deutsche Oper Berlin, vračala pa se je v Gledališče Chemnitz v vlogi Liu in v Državno opereto Dresden v vlogah Grofice Almavive, Carice ter Evridike. V tej hiši sta sledili tudi debuja v vlogah Rosalinde v Straussovi opereti Netopir ter v naslovni vlogi Kálmánove Csárdásfürtin.

Sodelovala je z orkestri svetovnega slovesa kot so Orkester Bavarskega radia in Berlinska državna kapela, s Filharmoničnim orkestrom iz Buenos Airesa, s Slovensko filharmonijo in Orkestrom Državnega gledališča am Gärtnerplatz iz Münchna; z dirigenti kot so Ulf Schirmer, Julian Salemkour, James Conlon, Georg Petrou, Uroš Lajovic, Klaus Arp, Christian Schumann in režiserji kot so Rosamund Gilmore, Andreas Baesler, Oliver Tambosi, Robert Tannenbaum, Wolfgang Quetes, Ruben Szuchmcher ter drugi.

Močan medijski odmev je imel tudi njen skupni koncert s tenorjem Ramonom Vargasom ter dirigentom Facundom Agudinom na letošnjem zimskem Festivalu Ljubljana.

Velika ljubezen do koncertnega petja jo je popeljala na odre odmevnih festivalov kot so Festival Ravinia v Chichagu, Heidelberška pomlad,  festival v portugalskem Estorilu, Ljubljana festival ter na koncertne odre Slovenske filharmonije, Filharmonije am Gasteig v Münchnu in Filharmonije v Kölnu, kjer je med drugim izvajala tudi Straussove Štiri poslednje pesmi ter Mahlerjeve simfonije.

Redno gostuje kot pevka sakralnih del v katedralah v Frankfurtu in Regensburgu (z Regensburškimi dečki), z deli Händla, Mozarta, Haydna, Rossinija in Dvoržaka.

V sodelovanju z Bavarskim radiom in njihovim orkestrom je posnela opero skladatelja Simona Mayra La Lodoiska v vlogi Resiske. Leta 2016 je v sodelovanju z Berlinskim radiom Deutschlandradio Kultur posnela zgoščenko samospevov. Umetnica sodeluje tudi z RTV Slovenija, kjer je posnela pesmi Bartòka, Ravela, Straussa, Wolfa, Berga, Simonitija, Lipovška in Osterca. Letos je bila v sodelovanju ZKP RTV SLO izdana njena zgoščenka samospevov ElSoprano – Hrepenenje.

Za umetniške dosežke v letu 2017 ji je mesto Dresden in Nemško društvo za podporo opernih pevcev podelilo naslov Mlada umetnica leta 2017 (Nachwuchskünstlerin des Jahres 2017).

Elvira Hasanagić je dobitnica nagrad na državnih in mednarodnih tekmovanjih ter štipendistka Ministrstva za kulturo RS, DAAD, Nemškega združenja gledališč, Fundacije Ana in društva Richard Wagner Ljubljana.

 

ALEKSANDRA PAVLOVIČ je po zaključku šolanja pri Sijavušu Gadžijevu na Slovenskem centru za glasbeno vzgojo Emil Komel v Gorici študij klavirja nadaljevala na moskovskem državnem konservatoriju P. I. Čajkovski, kjer je z odliko diplomirala in nato zaključila še podiplomski študij. Šolala se je v razredih najuglednejših profesorjev te ustanove: Levu Naumovu, Vladimirju Viardo in Andreju Dievu. V času študija se je udeleževala številnih tekmovanj in prejela mnoge nagrade. Kot solistka, v komornih sestavih in kot korepetitorka mnogih uglednih solistov je koncertirala po Evropi, gostovala na številnih domačih in tujih festivalih (Ljubljana, Piran, Nova gorica, Videm …). Več let je bila zaposlena kot profesorica klavirja in korepetitorka na Glasbeni šoli Nova Gorica in v Slovenskem centru za glasbeno vzgojo Emil Komel. V zadnjih treh letih je zaposlena v Glasbenem ateljeju Tartini v Ljubljani kot učiteljica klavirja in korepetitorka. Aktivno se uveljavlja tudi kot predavateljica na različnih seminarjih (EPTA Slovenije, Mojstrski tečaj Leiria (Portugalska), Poletna šola Rogaška Slatina …) in kot prevajalka strokovne literature (A. Boissier, Liszt pedagog; S. Isserlis, Kje je pristala Beethovnova obara?). V letu 2012 je izšla njena prva zgoščenka z ruskim violončelistom Olegom Bugaevim v založbi MKD Soglasje, posneta za arhiv RTV Slovenije.

 

Vrhunska slovenska violončelistka SANJA REPŠE izkazuje svojo popolno predanost glasbeni umetnosti kot solistka, komorna glasbenica in profesorica violončela. Njeno poustvarjalnost zaznamujejo umetniška kreativnost, tehtno in poglobljeno znanje, izjemna tehnična podkovanost, dosledna izpovednost glasbene umetnine in z njo interpretativna dovršenost ter mehkoben in žameten, a jasen in odločen ton violončela.

Po končanem šolanju v Glasbenem ateljeju Tartini je študirala na Državnem konservatoriju P.I. Čajkovski v Moskvi, kjer je diplomirala leta 2000 v razredu prof. Igorja Gavriša. Specializacijo je opravila na ljubljanski Akademiji za glasbo – razred prof. Cirila Škerjanca, Ecole Normale de Musique A. Cortot v Parizu – pri profesorju Jeanu Barthu (kjer je leta 2008 pridobila naziv koncertist solist), leto za tem pa še na Scuola di musica Fiesole v Italiji pri profesorici Natalii Gutman. Že v času študija in še danes koncertira na domačih in tujih koncertnih odrih kot solistka z orkestrom, na solističnih recitalih ali v komornih zasedbah. Pri tem sodeluje s priznanimi domačimi in tujimi glasbeniki.

Sijajna violončelistka z izjemnimi uspehi predaja svoje znanje mladim in najmlajšim violončelistom na ljubljanskem Konservatoriju za glasbo in balet ter v Glasbenem ateljeju Tartini v Ljubljani. Pri pedagoškem delu združuje redko umetniško kreativnost, pridobljena znanja in bogate izkušnje v originalen koncept ter ustvarja privlačno in spodbudno vzdušje. Njeni učenci se ponašajo s številnimi dosežki doma in na tujem. S starejšimi, perspektivnejšimi učenci je leta 2010 ustanovila ansambel violončel, za katerega sama napiše večino žanrsko različnih priredb. Ansambel se je že večkrat podal na koncertno turnejo po Portugalski (leta 2010, 2013 in 2018) in v Pariz (2011 in 2019). Svoje pedagoško delo širi tudi z mojstrskimi tečaji in z učnim gradivom: ne le, da je soavtorica učbenika Prvi koraki za začetnike na violončelu, podpisala se je tudi pod Štiri končertine za violončelo in klavir, ki osvetljujejo izbrane tehnične probleme zgodnjega razvojnega procesa, ob tem pa razodevajo tudi izrazno, ustvarjalno plat avtorice.

Kljub predanemu pedagoškemu delu je Sanja Repše po srcu in duši še vedno najprej vrhunska interpretka, katere prepričljiva odrska prezenca priča, da je glasbenica, rojena za poustvarjalno umetnost. Nuja po igranju, ki tli v njej, jo vodi k nenehnemu iskanju novih možnosti muziciranja.