Koncert


Koncert samospevov: Katja Konvalinka in Nejc Lavrenčič

20. marec 2019, ob 19:30
Ljubljana, Viteška dvorana v Križankah


Katja Konvalinka, sopran
Nejc Lavrenčič, klavir

Vstop prost!

Spored:

ANTONIN DVOŘAK (1841–1904)
Cigánské melodie / Ciganske pesmi, op. 55 (Adolf Heyduk)

  • Má píseň zas mi láskou zní / Moja pesem mi zopet zveni po ljubezni, št. 1
  • Kterak trojhranec můj / Oh, kako razkošen zven mojega triangla, št. 2
  • A les je tichý kolem kol / In gozd je tih vse okoli, št. 3
  • Když mne stará matka / Ko me je stara mati učila peti, št. 4
  • Struna naladĕna / Struna je uglašena, št. 5
  • Široké rukávy / Široke rokave, št. 6
  • Dejte klec jestřábu / Kragulju dajte kletko, št. 7

SAMO VREMŠAK (1930–2004)
Osem pesmi iz ciganske poezije (ciganska poezija, zapisi R. Urlih, B. V. Radičević, prevod Ivan Minatti):

  • Vedežuj, žena
  • Smrt
  • Konji so ukradeni
  • Veselje ob prazniku
  • Želja
  • Uspavanka
  • Žalostinka
  • Ločitev

JOSIP IPAVEC (1873–1921)
Zingara / Ciganka (Anonymus – Igor Grdina)

PETER I. ČAJKOVSKI (1840–1893)
Песнь Цыганки / Pesem ciganke op. 60, št. 7 (Jakov Petrovič Polonski)

ROBERT SCHUMANN (1810–1856)
Zigeunerliedchen, op. 79, št. 7 (po nepoznanem avtorju priredil Emanuel von Geibel)
Zigeunerliechen, op. 79, št. 8 (več avtorjev)

JOHANNES BRAHMS (1833–1897)
Zigeunerlieder, op. 103 (po ljudskih pesmih priredil Hugo Conrat)

  • He, Zigeuner, greife in die Seiten ein! / Hej, cigan, primi za strune, št. 1
  • Hochgetürmte Rimaflut / Visoko plimajoča reka Rima, št. 2
  • Wisst ihr, wann mein Kindchen / Ali veste, kdaj je moje dete, št. 3
  • Lieber Gott, du weisst / Ljubi Bog, ti veš, št. 4
  • Brauner Bursche / Zagorel fant, št. 5
  • Röslein dreie in der Reihe / Socvetje treh vrtnic, št. 6
  • Kommt dir manchmal in den Sinn / Ali se kdaj spomniš, št. 7
  • Rote Abendwolken / Rdeče ožarjeni večerni oblaki, št. 11

KATJA KONVALINKA je na ljubljanski Akademiji za glasbo leta 1999 diplomirala iz klavirja, leto kasneje pa iz solopetja. Študij je nadaljevala na Visoki  šoli za glasbo v Gradcu, kjer je leta 2004 z odliko magistrirala iz opernega, leta 2006 pa še iz koncertnega petja. Leta 2009 je končala specializacijo pri Vlatki Oršanić na ljubljanski glasbeni akademiji. Pela je v opernih hišah v Sloveniji, Avstriji in na Hrvaškem. V SNG Opera in balet Ljubljana je poustvarila vloge Ane Frank (Frid, Dnevnik Ane Frank), Fanny (Rossini, La cambiale di matrimonio), Frasquite (Bizet, Carmen), Pedra (Massenet, Don Kihot), Anne (Verdi, Nabucco) in princese Ninetta (Prokofjev, Zaljubljen v tri oranže). Na festivalu Splitsko poletje je pela Zerlino (Mozart, Don Giovanni), v gledališču Leoben v Avstriji pa Marinko (Smetana, Prodana nevesta), Gretchen (Lortzing, Divji lovec) in Hortense (Heuberger, Operni ples). V gledališču Theater im Palais v Gradcu je nastopila v več Mozartovih operah v vlogah Zerline, Despine in Servilie. V SNG Maribor je pela Prvo damo v Čarobni piščali ter Frasquito v Carmen. Bila je Primadona v komorni operi Mnemosyne (G. Strniša / I. Lovrić), Irena v Kobetovi operi Pod svobodnim soncem in Manica v Makovčevi operi Deseti brat. V produkcijah Slovenskega komornega glasbenega gledališča je poustvarila vloge Bastienne v Mozartovi Bastien in Bastienne, Lucy v Menottijevem Telefonu, Estelle v Gluckovem Ogoljufanem sodniku, Rdeče kapice v Cuievi istoimenski operi, viteza Armidora v Piccinnijevi operi La Cecchina, Laetitie v Menottijevi operi Zmikavt in stara devica, Serpine v Režijski vaji za opero Gospodovalna služkinja, Angele v Mihelčičevem Božjem delcu, Ane Frank v Fridlovem Dnevniku Ane Frank in Ade v Svetetovi istoimenski operi. Koncertno je pela z Orkestrom Slovenske filharmonije in s Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija ter sodelovala pri izvedbah Bachovega Janezovega pasijona, Pergolesijeve Stabat mater, več Mozartovih maš,  Saint –Saënsovega Božičnega oratorija, Mahlerjeve Druge simfonije in Das klagende Lied, Rutterjevega Magnificata, Novakovega Figara in kantate Tine Mauko Anna Ahmatova. Z recitali samospevov je gostovala širom Sloveniji, na Hrvaškem, v Avstriji, Srbiji, Italiji, Indiji in Nepalu. Petje poučuje na Glasbeni šoli Ljubljana Vič – Rudnik.

 

NEJC LAVRENČIČ je glasbeno šolanje pričel na SGBŠ Maribor v razredu Tatjane Dvorak. Kasneje je postal tudi varovanec pianistke in pedagoginje Marine Horak. Dodiplomski in magistrski študij je opravljal na Kraljevem konservatoriju v Bruslju v razredu A. Madžara in J. Michielsa. Poleg klavirja je magistriral še iz komorne igre, sočasno pa opravil še specializacijo na področju interpretacije samospeva pod okriljem Uda Reinemanna in njegovih gostujočih umetnikov. Koncertno deluje v Sloveniji, Franciji, Belgiji, Španiji, Hrvaški, Italiji, Švici, koncertne turneje pa so ga popeljale tudi na gostovanja v ZDA, Kanado in Azijo. Sodeluje s priznanimi tujimi in domačimi umetniki kot so pevci Sabina Cvilak, Marcos Fink, Mojca Vedernjak, Theresa Plut, Barbara Jernejčič Fürst,  Juliette de Massy, Cristina Segura, Artur Rozek, Darko Vidic, Katja Konvalinka, Nataša Zupan, Arianna Rinaldi, Soumaya Hallak ter instrumentalisti Andrej Zupan, Luka Železnik, Magdalena Sas, Isabel Dunlop in drugi. Je prejemnik več nagrad na mednarodnih tekmovanjih, priznanj za ustvarjalnost in štipendij. Redno snema za Radio Slovenija. Deluje koncertno in pedagoško na področju klavirske in komorne igre ter interpretacije samospeva. Je umetniški vodja Kulturno umetniškega zavoda PerArtem in koncertnega cikla Glas iz davnine v SNG in Operi Maribor ter Muzeju novejše zgodovine Slovenije v Ljubljani.