Koncert


Koncert samospevov: Martin Sušnik in Irina Milivojević

16. november 2020, ob 19:30
Ljubljana, Viteška dvorana v Križankah


KONCERTNI CIKEL GLASBENE MATICE LJUBLJANA

KONCERT SAMOSPEVOV
Ob 110. obletnici rojstva Antona Dermote

Martin Sušnik, tenor
Irina Milivojević, klavir

Vstop prost!


Spored

Anton Tomaž Linhart (1756–1795)
Ljubici (Anton Tomaž Linhart)

Davorin Jenko (1835–1914)
Kam (France Prešeren)

Hrabroslav Volarič (1863–1895)
Oj, rožmarin (A. Pin)

Benjamin Ipavec (1829–1908)
Pozabil sem mnogokaj dekle (Josip Murn)
Ciganka Marija (Anton Aškerc)
Oblaku (Anton Aškerc)

Gojmir Krek (1875–1942)
Belokranjska (Oton Župančič)

Risto Savin (1859–1948)
Kaj bi te vprašal (Anton Aškerc)

Janko Ravnik (1891–1982)
Vasovalec (Simon Gregorčič)

Anton Lajovic (1878–1960)
Samotni pevec (Li Tai Po, prev. Oton Župančič)
Mesec v izbi (Li Tai Po, prev. O. Župančič)
Cveti, cveti rožica (A. Harambašič, prev. Cveto Golar)
Večer (Oton Župančič)
Pesem starca (M. J. Koljcov, prev. Oton Župančič)

Lucijan Marija Škerjanc (1900–1973)
Večerna impresija (Igo Gruden)

Marij Kogoj (1892–1956)
Otožnost (Josip Murn)
Letski motiv (Josip Murn)

Slavko Osterc (1895–1941)
Sonce v zavesah (M. Pretnar)

Uroš Krek  (1922–2008)
Trikraljevska (ljudska iz Rezije)
Bejži ftiček (ljudska iz Prekmurja)
Soldaška (ljudska iz Prekmurja)


TENORIST MARTIN SUŠNIK se je rodil v Avstraliji, vendar že od otroštva živi v Sloveniji. Študij solopetja je končal z odliko na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani v razredu prof. Pie Brodnik. Uspešno je sodeloval na različnih tekmovanjih doma in v tujini, kjer je osvojil več zlatih priznanj. Za svoje dosežke je v času študija prejel študentsko Prešernovo nagrado in svečano listino za izredne študijske dosežke Univerze v Ljubljani. Na koncertih, tako doma kot v tujini, večkrat nastopa z različnimi zbori, komornimi zasedbami in orkestri. Udejstvuje se predvsem na opernih odrih, prav tako pa se posveča tudi petju oratorijev, maš in samospevov. Gostoval je na številnih evropskih koncertnih odrih, med drugim v Kraljevi operi v Versaillesu, operi Opéra Comique v Parizu, Operi HNK Zagreb ter SNG Opera in balet Ljubljana. Kot član opernega ansambla SNG Maribor je uspešno odigral že veliko vlog, in sicer Romualda v Kogojevih Črnih maskah, Camilla de Rosillon v Lehárjevi Veseli vdovi, Nemorina v Donizettijevem Ljubezenskem napoju, Vojvodo Mantovanskega v Verdijevem Rigolettu, Don Ottavia v Mozartovem Don Giovanniju, Lenskega v Jevgeniju Onjeginu Čajkovskega, Rinuccia v Puccinijevi operi Gianni Schicchi, Lindora v Rossinijevi Italijanki v Alžiru, Grofa Almaviva v Rossinijevem Seviljskem brivcu, Tamina v Mozartovi Čarobni piščali, Chevaliera de la Force v Poulencovih Pogovorih karmeličank, Nicka v Puccinijevem Dekleti z zahoda, Ponga v Puccinijevi Turandot, Ernesta v Donizettijevem Don Pasqualu in Loga v Wagnerjevem Renskem zlatu.

PIANISTKA IRINA MILIVOJEVIĆ se prepoznavno uveljavlja v slovenskem glasbenem prostoru in je med najbolj iskanimi komornimi glasbenicami srednje generacije. Intenzivno se posveča nastopanju z odličnimi domačimi pevci (Marcos Fink, Vlatka Oršanić, Theresa Plut, Pia Brodnik), še posebej pa so odmevali njeni nastopi z mednarodno uveljavljenim hrvaškim tenoristom Tomislavom Mužekom (Dubrovniške poletne igre in HGZ Zagreb), s katerim od leta 2009 koncertira tako doma kot v tujini. V sezoni 2007/2008 je v predstavi Yin & Yang obetavnega koreografa Lea Mujića navduševala z interpretacijo Bachove Ciaccone v znameniti priredbi Feruccia Busonija. Kot članica Slovenskega komornega glasbenega gledališča sodeluje pri projektih gledališča, glasbena kritika pa je na njene poustvarjalne presežke opozorila že ob predstavi Dnevnik Ane Frank. Svojo glasbeno pot je začela pri znameniti srbski klavirski pedagoginji Mili Lacković ter že pri sedemnajstih letih postala študentka beograjske glasbene akademije. Izpopolnjevala se je pri Kemalu Gekiću, Pavlu Nersesjanu, Aleksandru Starkmanu in Sergeju Dorenskem. Prejela je prvo nagrado na mednarodnem tekmovanju San Bartolomeo al Mare (1998) in drugo nagrado mednarodnega tekmovanja Città di Pietra Ligure (2000); slednja ji je omogočila snemanje za italijanski RAI Uno. Leta 2001 je s Simfoniki RTV Slovenija pod vodstvom Marka Muniha igrala Mozartov Klavirski koncert št. 21 v C-duru, KV 467. Študij klavirja je končala v Beogradu in prišla v Slovenijo z namenom, da bi se lahko izpopolnjevala pri Aciju Bertonclju. Leta 1999 se je pri njem vpisala na podiplomski študij na ljubljanski Akademiji za glasbo in bila njegova študentka vse do njegove prezgodnje smrti. Podiplomski študij klavirja je končala pri prof. Tatjani Ognjanovič. Zaposlena je kot korepetitorica na Glasbeni šoli Ljubljana Vič-Rudnik in v SNG Opera in balet Ljubljana.