Koncert
Koncert samospevov: Nina Dominko in Rok Ferenčak
KONCERT SAMOSPEVOV
Nina Dominko, sopran
Rok Ferenčak, tenor
Kayoko Ikeda, klavir
Andreja Kosmač, klavir
22. 3. 2024, Viteška dvorana v Križankah
Spored
Francesco Paolo Tosti (1846–1916)
Malinconia / Otožnost (Gabriele d’Annunzio):
Dorme la selva, e tra l’ombrose fronde, št. 1
Quand’io ti guardo con occhi ebbri, e stanco, št. 2
L’ora e tarda, deserto il mar si frange, št. 3
Or dunque addio! Con le pupille ardenti, št. 4
Chi sei tu che mi parli ove non s’ode, št. 5
Richard Strauss (1864–1949)
An die Nacht (Clemens Maria Wenzeslaus von Brentano), op. 68, št. 1
Ich wollt ein Sträusslein binden (Clemens Maria Wenzeslaus von Brentano), op. 68, št. 2
Säusle, liebe Myrthe (Clemens Maria Wenzeslaus von Brentano), op. 68, št. 3
Als mir dein Lied erklang (Clemens Maria Wenzeslaus von Brentano), op. 68, št. 4
Amor (Clemens Maria Wenzeslaus von Brentano), op. 68, št. 5
Morgen (John Henry Mackay), op. 27, št. 4
Cäcilie (Heinrich Hart), op. 27, št. 2
Fran Gerbič (1840–1917)
Želel bi, da bil bi ptica (Gregor Krek)
Emil Adamič (1877–1936)
Planinec (Iv. N. Resman)
Lucijan M. Škerjanc (1900–1973)
Hrepenenje (Pavel Karlin)
Pomladne noči (Su-tung-po, O. Hauser, P. Karlin)
Rado Simoniti (1914–1981)
Ko mislim nate (Ivan Minatti)
Anton Lajovic (1878–1960)
Serenada (Oton Župančič)
Davorin Jenko (1835–1914)
Na tujih tleh (Anton Funtek)
Katarina Pustinek Rakar (1979)
Je pa davi slanca pala (Tone Pavček)
Nina Dominko je zaključila študij petja na ljubljanski Akademiji za glasbo pri Piji Brodnik, študij glasbene pedagogike pa na Pedagoški fakulteti v Mariboru. Solopevsko se je izpopolnjevala pri V. Garcia Sierra, B. Fink, M. Lipovšek, C. Spencer in S. McCoy. Zaposlena je v SNG Opera in balet Ljubljana, kjer je doslej poustvarila že številne vloge: Olympia (Offenbach, Les contes d’Hoffmann), Kraljica noči (Mozart, Čarobna piščal), Sestra Constance (Poulenc, Pogovori karmeličank), Rosina (Rossini, Seviljski brivec), Norina (Donizetti, Don Pasquale), Violetta (Verdi, La traviata), Blondchen (Mozart, Beg iz Seraja), Adela (Strauss, Netopir), Prva vila (Dvořák, Rusalka), Princesa (Cui, Obuti maček), Giulietta (Bellini, Capuleti in Montegi). Solistične vloge je pela v Orffovi kantati Carmina burana, Mozartovi Spatzenmesse, Haydnovi Missa brevis, v komorni operi Namišljena resničnost T. Žalik, predstavila pa se je tudi v Gledališču Verdi v Trstu. Sodelovala je z orkestrom Slovenske vojske in Simfoničnim orkestrom SNG Maribor. Prejela je več nagrad na mednarodnih pevskih tekmovanjih (Bellano paese degli artisti, Lav Mirski). Za izjemne pevske nastope na opernih in koncertnih odrih je leta 2012 prejela študentsko Prešernovo nagrado.
Rok Ferenčak je letos zaključil magistrski študij opernega petja na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu Matjaža Robavsa, izobraževal pa se je tudi na Litvanski akademiji za glasbo in gledališče pri Deividasu Staponkosu. V času študija je na koncertih Akademije za glasbo nastopil v Schubertovem Rekviemu v G-duru, Bachovem Pasijonu po Janezu in Mendelssohnovem Psalmu 42, v okviru seminarja Oper Oder Spree pa tudi s Pruskim komornim orkestrom. Kot solist in zborist je sodeloval pri snemanju zgoščenke z gregorijanskimi korali Via crusis. Zaposlen je v Zboru Slovenske filharmonije, kjer ima priložnost, da poje tudi solistične parte (Mendelssohn, Magnificat; Kodály, Missa brevis; Dvořak, Maša v D-duru; Rossini, Petite Messe Solennelle; Fasch, Missa a 16 voci idr.). Nastopil je v več v muzikalih (Revolucija ljubezni, Za vas živim, Ljubezen vse premaga). Kot zborist je sodeloval tudi v opernih produkcijah SNG Opera in balet Ljubljana (Bizet, Carmen; Beethoven, Fidelio; Verdi, Otello, Rigoletto, Nabucco). Od leta 2018 je član Slovenskega okteta.
Japonska pianistka in korepetitorka Kayoko Ikeda je diplomirala iz glasbene pedagogike na Univerzi v Kjotu, študij klavirske spremljave in korepeticije pa je z odliko zaključila na Konservatoriju Arrigo Boito v Parmi. Zmaga na 7. mednarodnem tekmovanju Ottorino Respighi v Bresciji ji je omogočila tesno sodelovanje z italijanskim opernim pevcem Leom Nuccijem. Kot korepetitorka je delala v večjih italijanskih opernih hišah (Parma, Modena, Reggio Emilia, Busseto, Ravenna, Ferrara, Teatro Lirico Sperimentale di Spoleto in Festival della Valle d’Itria v Martina Franca). Sodeluje z dirigenti kot so Donato Renzetti, Fabio Luisi, Stefano Ranzani in drugi. Kot uradna korepetitorka je igrala na več mednarodnih tekmovanjih, med drugim na Hans Gabor Belvedere in Voci Verdiane Città di Busseto. Kot solistka na čelesti se je na Festivalu Ljubljana predstavila z Radijskim orkestrom iz Münchna. Od leta 2017 je zaposlena kot korepetitorka v SNG Opera in balet Ljubljana, v orkestru pa igra čelesto, čembalo in klavir.
Andreja Kosmač je z odliko diplomirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu Dubravke Tomšič Srebotnjak. Po diplomi se je izpopolnjevala pri S. Gadžijevu, M. Van den Hoeku na dunajskem konservatoriju ter na mojstrskih tečajih pri J. Lateinerju, L. Brumbergu, S. Falvaiu, R. Vardu in O. Maisenbergu. Že v času študija je imela več samostojnih in komornih koncertov v Sloveniji, Avstriji, Italiji in Veliki Britaniji. Sodelovala je na številnih tekmovanjih in prejela vrsto prvih nagrad. Je tudi prejemnica študentske Prešernove nagrade Akademije za glasbo v Ljubljani. Arhivsko je snemala za RTV Slovenija in italijanski RAI ter sodelovala pri izdaji več zgoščenk. Kot solistka je igrala z orkestrom SGBŠ, Orkestrom Slovenske filharmonije, s Simfoniki RTV Slovenija in kot predstavnica Slovenije nastopila z moskovskim komornim orkestrom Kremlin. Trenutno se posveča predvsem igranju komorne glasbe. Na recitalih in koncertih nastopa z uveljavljenimi domačimi in tujimi umetniki, predvsem s pevci in flavtisti. Pogosto kot korepetitorka sodeluje na mojstrskih tečajih, ki jih vodijo vrhunski umetniki. Kot pedagoginja je dejavna na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani, kot umetniška sodelavka pa tudi na Akademiji za glasbo v Ljubljani.
Cena vstopnice: 12,00 EUR
Cena vstopnice za dijake, študente in upokojence: 10,00 EUR
Nakup vstopnic: eno uro pred koncertom na prizorišču.
Koncert je organiziran v sodelovanju s Festivalom Ljubljana.
Koncertni ciklus samospevov Glasbene matice Ljubljana podpira Mestna občina Ljubljana.