Koncert


Koncert samospevov – Barbara Kozelj, Phyllis Ferwerda ter godalni kvartet

8. marec 2017, ob 19:30
Ljubljana, Viteška dvorana v Križankah


Barbara Kozelj, mezzosopran
Phyllis Ferwerda, klavir
Godalni kvartet: Žiga Faganel, Irina Kevorkova, Aleksandar Milošev, Alja Mandič

V sodelovanju s Festivalom Ljubljana

Vstop prost!

 

Spored:

Gustav Mahler (1860–1911)
Klavirski kvartet v a-molu

Ottorino Respighi (1879–1936)
Il Tramonto – Lirična pesnitev za mezzosopran in godalni kvartet (P. B. Shelley)

Ivan Florjanc (1950)
Meditacija in fuga na temo Uroša Kreka / noviteta

Damijan Močnik (1967)
Da prihajam. Da odhajam. (Dane Zajc) / noviteta

Anton Webern (1883–1945)
Počasni stavek za godalni kvartet

Ernest Chausson (1855–1899)
Les papillons / Metulji, op. 2, št. 3 (Pierre Jules Theophile Gautier)
Le temps de lilas / Čas španskega bezga, op. 19 (Maurice Bouchor)
Chanson perpétuelle, op. 37 (Charles Cros)

 

Mezzosopranistka Barbara Kozelj je karizmatična in vsestranska glasbenica, ki z izvrstnimi nastopi navdušuje občinstvo na najpomembnejših svetovnih koncertnih odrih. Po debiju s Kraljevim orkestrom Concertgebouw leta 2013 se je njena kariera začela strmo vzpenjati. Leto pozneje je prvič nastopila v dvorani Carnegie Hall v Pasijonu po Mateju pod taktirko dirigenta Ivána Fischerja in požela pohvalne kritike v strokovni javnosti in pri poslušalcih.

Leta 2015 je uspešno debitirala kot Penelopa v Monteverdijevi Odisejevi vrnitvi v domovino na Festivalu Enescu v Bukarešti in v londonski dvorani Barbican Hall z Akademijo za staro glasbo. Kritiki so izpostavili »čudovito mirno prezenco ter silovito izrazno podajanje Monteverdija«.

Kozeljeva redno nastopa z Ivánom Fischerjem in njegovim Budimpeškim festivalskim orkestrom. Poleti je prvič nastopila na festivalu BBC Proms kot altistka v Mozartovem Rekviemu in se orkestru pridružila na evropski turneji (Budimpešta, Amsterdam, London, Brugg, Baden-Baden, San Sebastian). Na ameriški turneji so posneli tudi zgoščenko uprizoritve Mendelssohnovega Sna kresne noči, ki bo v kratkem izšla pri založbi Channel Classics.

Kozeljeva se je odlikovala v vodilnih opernih vlogah: Ruggiera, Čira, Galateja in Junona (Händel), Orfej (Gluck), Donna Elvira in Dorabella (Mozart), Lukrecija (Britten), Flosshilda (Wagner) in Neris (Cherubini) v opernih hišah v Essnu, Bonnu in Amsterdamu.



Zanjo piše več sodobnih skladateljev. Leta 2015 je, skupaj z Nizozemskim komornim orkestrom in Gordanom Nikolićem, prvič nastopila v amsterdamski dvorani Concertgebouw v »Dobro do – Epizode iz pevkinega življenja«, intimnem delu Maxa Knigga po njeni življenjski zgodbi. Znova je tam nastopila s svetovno premiero celotnega Cikla Pessoa Jana van de Putta na ZatterdagMatinee z ansamblom Asko|Schönberg in Reinbertom de Leeuwom. Zgoščenka tega nastopa je izšla jeseni 2016.

Zadnja leta je Kozeljeva sodelovala z dirigenti kot so Jaap van Zweden, Genadij Roždestvenski, Neeme Järvi, Kenneth Montgomery, Paul McCreesh, Stefan Soltesz, Jan-Willem de Vriend, Antony Hermus, Otto Tausk, Uroš Lajovic, Per-Otto Johansson. Pela je z Orkestrom dobe razsvetljenstva, z Gabrieli Consort and Players, Barcelonskim simfoničnim orkestrom, Essenskimi filharmoniki, Orkestrom sv. Luka, Orkestrom Slovenske filharmonije in z večino nizozemskih orkestrov.

Na recitalih samospevov je nastopala s pianisti Phyllis Ferwerda, Richardom Egarrjem in Juliusom Drakom. Z Ebony Bandom je za založbo Channel Classics posnela svojo prvo zgoščenko Okoli Prage in prejela izvrstne kritike doma in po svetu.

Študirala je na Akademiji za glasbo v Ljubljani, pozneje pa na Kraljevem konservatoriju v Haagu. Učila se je pri Sasji Hunnego, Meinardu Kraaku, Ann Murray, Gracieli Araya in Anne Sophie von Otter. Bila je članica Nove operne akademije in Nizozemskega opernega studia.

 

Pianistka Phyllis Ferwerda se je že v študijskem obdobju izkazala za tenkočutno komorno glasbenico in interpretinjo samospeva. Leta 1984 je prejela nagrado Berlage kot najboljša pianistka v interpretaciji samospeva, čemur je sledilo povabilo E. Schwarzkopf k sodelovanju na mojstrskem tečaju v Concertgebouwu. Od takrat je igrala na številnih mojstrskih tečajih, med drugim pri E. Ameling, R. Hollu, J. van Nesu in nedavno pri eni najbolj priznanih nizozemskih opernih pevk E. M. Westbroek. Delala je za nizozemsko Reisopera in bila strokovna sodelavka šole Britten-Pears v Aldeburgu in na festivalu Gregynog v Walesu. Sodelovala je pri glasbeno-gledaliških produkcijah za otroke in delala za mednarodno pevsko tekmovanje v ‘s-Hertogenboschu. Na Nizozemskem je izredno cenjena kot pianistka samospevov. Skupaj z B. Hannigan, C. Burggraat, T. Kross, M. Fischer in mnogimi drugimi je nastopila na vseh najpomembnejših koncertnih odrih. Od leta 1989 je pevska pedagoginja na Kraljevem konservatoriju v Hagu. Tam je tudi spoznala Barbaro Kozelj in z njo začelo bogato glasbeno soustvarjanje.
Koncert je organiziran v sodelovanju s Festivalom Ljubljana.

V letu 2017 koncertni cikel Glasbene matice Ljubljana finančno podpirata Mestna občina Ljubljana in Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije.