Koncert
Koncert Seniorskega zbora Glasbene matice Ljubljana
Petek, 7. junij 2024, ob 19.00
Zavod sv. Stanislava, Dvorana Matije Tomca
Gostje: Otroški pevski zbor Glasbene matice Ljubljana, zborovodkinja Tadeja Kreča
SENIORSKI ZBOR GLASBENE MATICE LJUBLJANA
Dirigent Igor Švara
Spored:
Ubald Vrabec (1905–1992)
SLOVENSKA PESEM (Karel Destovnik – Kajuh)
Stanko Premrl (1880–1965)
TROJNO GORJE (Simon Jenko)
Emil Adamič (1877–1936)
MOJ DOM (Andrej Praprotnik)
Karlo Adamič (1887–1945)
ENO SAMO TIHO ROŽO (ponarodela)
Radovan Gobec (1909–1995)
VAŠKA PESEM (Branko Šoba)
Fran Gerbič (1840–1917)
KLIC POMLADNI (Janko Kersnik)
OTROŠKI PEVSKI ZBOR GLASBENE MATICE LJUBLJANA
Metoda Kink, klavir
Zborovodkinja Tadeja Kreča
Črt Sojar Voglar (1976)
STARA MATI (prekmurska ljudska)
Tadeja Vulc (1978)
HIŠA (Niko Grafenauer)
Tadeja Vulc (1978)
MOŽ ZA MIZO iz glasbene igre Gal v galeriji (Svetlana Makarovič)
Igor Podpečan (1967), prir. Leon Firšt (1994)
PODAJMO SI ROKE (Vera Šolinc)
SENIORSKI PEVSKI ZBOR GLASBENE MATICE LJUBLJANA
Dirigent Igor Švara
Dolenjska ljudska, prir. Tomaž Habe (1947)
PRIŠLA BO POMLAD
Prekmurska ljudska, prir. Ubald Vrabec
PROTULETJE
Rožanska ljudska, prir. Pavle Kernjak (1899–1979)
KO B’JES VEDAVA
Rožanska ljudska, prir. Luka Kramolc (1892–1974)
SEM SE RAJTOV ŽENITI
Idrijska ljudska, prir. Zorko Prelovec (1887–1939)
ŽENKA MI V GOSTE GRE
SENIORSKI PEVSKI ZBOR GLASBENE MATICE LJUBLJANA omogoča pevsko udejstvovanje širšemu krogu pevcev starejše generacije, njegov osnovni namen pa je pevsko druženje ter doseganje in ohranjanje čim višje ravni petja z izborom primernega repertoarja. Zbor poje slovenske ljudske pesmi v različnih priredbah, seže pa tudi po drugi literaturi slovenskih in tujih skladateljev. Jedro zbora sestavljajo pevci, ki so svoje pevske in prijateljske vezi spletli skozi dolgoletno sodelovanje v Mešanem pevskem zboru Glasbene matice. Z veseljem pa v svojo družbo sprejmejo tudi nove člane. V letu 2022 je zbor nastopil na slavnostni akademiji ob 150-letnici Glasbene matice. Nekateri pevci tega sestava, ki predstavljajo njegovo jedro, so namreč neposredna zgodovinska vez z Mešanim zborom Glasbene matice. Slednji pa je tisti sestav Glasbene matice, ki je zagotavljal kontinuiteto društva tudi v obdobju po vojni, ko so bile prepovedane vse druge dejavnosti društva. Po zaslugi tega zbora, konkretno njegovega predsednika dr. Antona Vengušta, sedanja Glasbena matica uživa materialno blagostanje za izvajanje svojih programov, zato imajo člani te »zgodovinske zasedbe« v očeh matičarjev posebno in vsega spoštovanja vredno mesto.
Dirigent in pianist IGOR ŠVARA se je rodil leta 1947 v Ljubljani kot sin priznanega slovenskega dirigenta, skladatelja in pedagoga dr. Danila Švare. Po končani gimnaziji in srednji glasbeni šoli je nadaljeval študij na Akademiji za glasbo v Ljubljani, in sicer dirigiranje pri svojem očetu, klavir pa pri Marijanu Lipovšku, in diplomiral leta 1971. V letih 1975 in 1976 se je izpopolnjeval v Leipzigu pri dirigentu Kurtu Masurju in pri njem končal mojstrski študij. V SNG Opera in balet Ljubljana se je zaposlil leta 1972 kot baletni in operni korepetitor, nato kot dirigent asistent, leta 1983 pa je postal stalni dirigent. V letih 1993–1995 je bil v. d. direktorja in umetniški direktor SNG Opera in balet Ljubljana. Debitiral je leta 1973 s Seviljskim brivcem, do danes pa je svoj repertoar zapolnil z več kot sedemdesetimi opernimi in baletnimi deli. Sodeloval je s svetovno priznanimi solisti in dirigiral različnim domačim in evropskim orkestrom. Od leta 1995 do 1998 je bil stalni gost dirigent v salzburškem opernem gledališču. Kot pianist in dirigent je za glasbene arhive posnel mnoga dela slovenskih in tujih skladateljev. Je dolgoletni predavatelj na Akademiji za glasbo v Ljubljani, uveljavil se je kot član žirij na domačih in tujih solopevskih in zborovskih tekmovanjih, kot strokovni ocenjevalec na revijah pevskih zborov in predavatelj na različnih seminarjih za zborovodje in dirigente. Od pomladi 1981 je umetniški vodja Ljubljanskega okteta, s katerim je posnel 10 zgoščenk in številne skladbe za Radio Slovenija. Z oktetom je gostoval po Evropi, Aziji, ZDA, Kanadi in Avstraliji na več kot 500 koncertih. Prejel je študentsko Prešernovo nagrado, s svojim nadaljnjim strokovnim delom pa priznanje Univerze v Ljubljani za pomembna umetniška dela na področju ustvarjalnosti in poustvarjalnosti ter naziv strokovni svetnik, več jubilejnih priznanj Javnega sklada za kulturne dejavnosti, posebno priznanje na ljubljanskem opernem bienalu, Gallusovo značko in plaketo, zlato priznanje Zveze kulturnih društev Ljubljana ob 30-letnici umetniškega vodenja Ljubljanskega okteta in posebno priznanje za več kot 20-letno dirigiranje na Taboru pevskih zborov v Šentvidu pri Stični. Leta 2019 je občina Ivančna Gorica maestru Švari podelila naziv častnega občana v zahvalo za ohranjanje slovenske ljudske glasbe in zborovske pesmi ter prepoznavnost Tabora slovenskih pevskih zborov.
OTROŠKI PEVSKI ZBOR GLASBENE MATICE LJUBLJANA je bil ustanovljen leta 2005 z namenom, da bi otrokom približali kakovostno, predvsem slovensko zborovsko literaturo, jih navduševali za ubrano zborovsko petje, za skupinsko poustvarjanje in jih skrbno vodili skozi pevski razvoj. Zbor redno nastopa in sodeluje tudi pri glasbenih predstavah, kot so Gal v galeriji (T. Vulc, S. Makarovič), Iz trebuha anakonde (B. Glavina, T. Vrabič), Afriški živalski raj (A. J. Kropivšek, T. Vrabič), Pedenjped (K. Pahor, T. Vulc, M. Goršič, N. Grafenauer idr.), Obiski pri Cuckih (V. Avsec), Brundibar (H. Krasa) in Kaznovana radovednost (P. Šivic). Pomembna so tudi snemanja za Radio Slovenija in različne založbe (Mladinska knjiga, založba Grafenauer, založba Panika). Lani je zbor na regijskem tekmovanju prejel zlato priznanje z odliko.
ZBOROVODKINJA TADEJA KREČA je svojo glasbeno pot začela v Glasbeni šoli Trbovlje. Že od malih nog je sodelovala pri najrazličnejših pevskih zborih, tudi v Mladinskem pevskem zboru Trbovlje pod vodstvom Ide Virt. Leta 2012 je z odliko zaključila študij glasbene pedagogike na Pedagoški fakulteti v Mariboru in diplomirala iz zborovskega dirigiranja pod mentorstvom Jožeta Fürsta. Sodelovala je tudi v vokalni skupini Canticum, kasneje pa je svoje zborovsko petje negovala pri mešanem pevskem Zboru sv. Nikolaja pod vodstvom dirigentke Helene Fojkar Zupančič. Znanje improvizacije, orkestrske in komorne igre je pridobila kot članica ORFF-ove skupine na Glasbeni šoli Trbovlje, bila pa je tudi članica Delavske godbe Trbovlje. Končala je nižjo glasbeno šolo iz solo petja, kasneje pa je svoje znanje nadgrajevala še pri urah petja pri Marti Močnik Pirc.
METODA KINK je leta 2014 diplomirala iz muzikologije na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Klavir in violino se je učila na Glasbeni šoli Celje, orgle pa pri Daliborju Miklavčiču na Glasbeni šoli Zavoda sv. Stanislava. Kot organistka je dejavna v stolni in kapucinski cerkvi v Celju. Pela je v zboru Zavoda sv. Stanislava in v APZ Alojzij Mav, zdaj pa je pevka in korepetitorka celjskega zbora Collegium vocale, s katerim je nastopila na koncertih v Nemčiji, Italiji, na Hrvaškem in Madžarskem. Nastopa z različnimi otroškimi in mladinskimi glasbenimi sestavi. Od leta 2018 je zaposlena na Glasbeni matici v Ljubljani kot korepetitorka, pianistka in strokovna sodelavka. Nastopa na koncertih in v gledaliških predstavah pevskih zborov in učencev Pevske šole Glasbene matice. Lani je na XI. mednarodnem festivalu in tekmovanju Blagoslovi me, moj talisman prejela nagrado za najboljšo korepetitorko festivala.