Seminar


Mednarodni seminar GLAS IN RITEM

Od 11. oktobra 2018 do 13. oktobra 2018
Ljubljana, Kulturni center Schellenburg, Plečnikov trg 2 in Glasbena matica Ljubljana, Lajovčeva dvorana, Vegova 5


Programski sklop: PPU – Program profesionalnega usposabljanja

Tematski sklop: Splošne teme

Tema: Spoznavanje glasbe in glasbeno ustvarjanje

Ključne besede: Kulturna integracija preko glasbe, ritmične igre s petjem, tolkalni krog, igranje tolkal, zborovsko petje, vokalne tehnike, ustvarjalno poučevanje, čustvena svoboda.

Število ur: 21 pedagoških ur

Število udeležencev: 35

Ciljna skupina: Vzgojitelji, predmetni učitelji, učitelji glasbe, specialni pedagogi, mentorji kulturno-umetnostne vzgoje.

Cilji:

  • Ponuditi vsebine z glasbenega področja, ki v Sloveniji niso dostopne v okviru javnega šolskega kurikuluma.
  • Inkluzija različnosti preko glasbenih vsebin.
  • Iskanje alternativnih rešitev za sodobne napetosti v multikulturni družbi skozi umetnost.
  • S pomočjo glasbe in različnih tehnik predstaviti model za razvoj ustvarjalnega razmišljanja.
  • Izobraževanje in osveščanje zainteresirane javnosti o vlogi in pomenu tolkal ter povezovanju ritmičnih iger s petjem.
  • Osvajanje vokalnih tehnik, primernih za mlade zborovske pevce.
  • Osvetliti in nakazati možne rešitve pedagoških problemov, s katerimi se soočajo učitelji pri poučevanju in so posledica spremenjenih družbenih razmer, vzgojnih modelov in migracij.
  • Koristni in praktični nasveti ter programi za aktivno delo z otroki.

Obveznosti: Udeleženci prisostvujejo predavanjem in aktivno sodelujejo v delavnicah.

Opombe: Seminar bo delno potekal v angleškem jeziku.

Vsebine:

Mednarodni seminar Glas in ritem je namenjen izobraževanju in osveščanju zainteresirane javnosti o vlogi in pomenu tolkal ter povezovanju ritmičnih iger s petjem ter osvajanju vokalnih tehnik, primernih za mlade zborovske pevce, kar vodi do ustvarjalnega, spodbudnega in navdihujočega učnega okolja.

Glasbena matica Ljubljana želi z organizacijo seminarja osvetliti in nakazati možne rešitve treh problemov, ki smo jim priča predvsem v zadnjih letih, ob tem pa še posebej poudariti pomen vključevanja ter razumevanja drugačnosti:

  • Podatki zadnjih let pričajo o porastu otrok s čustvenimi in vedenjskimi motnjami ter o težavah vzgojiteljev pri vključevanju teh otrok v vzgojno-učni proces.
  • V tehnološko vedno bolj razviti družbi pozabljamo na težko obvladljivo individualizacijo otrok in na njihovo vedno težje vključevanje v tekmovalno družbo.
  • Globalizacija danes pred pedagoga in vzgojitelja dodatno postavlja vrsto vprašanj o razumevanju in integraciji otrok priseljencev iz bližnjih in predvsem bolj oddaljenih kulturnih sredin. Z umetnostjo in predvsem glasbo te vidne razlike postanejo zanimive, z igro v službi umetnosti in glasbe pa blažijo težave in odpirajo nove poti harmoničnega sožitja in celo skupnega ustvarjanja.

Glasbena matica Ljubljana je prav zato k sodelovanju povabila mednarodno priznane ustvarjalce, s številnimi izkušnjami pri delu z otroki in pedagogi.

Skladatelj Bánk Sáry, utemeljitelj  metode ustvarjalnega poučevanja glasbe s pomočjo ritmičnih iger, ki smo jih v teoriji že imeli moč spoznati na seminarju glasbene terapije. Seminar je organiziral Balassijev institut v Ljubljani. To pot bomo njegovo metodo spoznali v praksi.

Tržaški dirigent Marko Ozbič  po izjemnih izkušnjah vodenja enega izmed štirih koncertnih zborov Dunajskih dečkov, danes deluje na Finskem, v Helsinški operi, hkrati pa kot zborovodja in predavatelj  gostuje po vsem svetu. Letošnjo pomlad je z uspehom gostoval na Kitajskem, vedno bolj pa se uveljavlja tudi v Franciji. Z izkušnjami vodenja mladih pevskih glasov in poznavanja delovanja v različnih kulturah bo razširil znanja in pedagogom odkril zanimivo literaturo in ustvarjalne poti učenja.

Tolkalec Franci Krevh je razvil edinstveno metodo povezovanja otrok v tolkalnem krogu. Kot profesionalni glasbenik in izjemni poznavalec glasbil in literature bo za seminar pripravil še pester nabor ritmičnih iger in predstavitve instrumentov različnih kultur.

Glavnina programa tridnevnega izobraževanja bo temeljila na predavanjih in praktičnem delu udeležencev seminarja. Izbrane vaje bodo udeleženci seminarja lahko spoznavali pod vodstvom mentorjev, del programa pa bo namenjen demonstraciji različnih primerov in predstavitvi novega opernega dela skladatelja Damijana Močnika, kjer bodo sodelovali pevci Mladinskega pevskega zbora Glasbene matice Ljubljana.

V okviru seminarja bo organizirana tudi okrogla miza na temo integracij s pomočjo kulture in glasbe, kjer bodo izbrani gostje iz različnih kulturno-umetniških in vzgojno-izobraževalnih ustanov delili svoje izkušnje z udeleženci seminarja in tudi odgovarjali na njihova vprašanja.



Mentorji:

V Trstu rojeni slovenski glasbenik Marko Ozbič je dirigent, zborovodja, pianist, docent, raziskovalec in deluje na mednarodnem glasbenem področju. Trenutno je zaposlen kot stalni zborovodja in gostujoči dirigent pri Finski državni operi v Helsinkih, v preteklih letih je deloval kot dirigent opere San Carlo v Neaplju, v Dunajski državni operi, na začetku svoje kariere je tri leta in pol vodil zbor Dunajskih dečkov  in z njimi prepotoval svet (turneje po Evropi, ZDA in Japonski). Z njimi je nastopil na več kot 600 koncertih. Trenutno sodeluje z opernimi hišami v Lyonu in Koebenhavnu ter z Akademijo Sibelius v Helsinkih v vlogi gostujočega profesorja. Bil je docent na tečajih v Italiji (ASAC – Accademia corale Righele, Scuola di alto perfezionamento musicale – Saluzzo), Veliki Britaniji (Il Corpo cantante, https://de-de.facebook.com/IlCorpoCantante), letos tudi prestižnega seminarja Wiener Meisterkurse (http://emi-vienna.com/en/instructor/marco-ozbic/). V Ljubljani smo ga spoznali na koncertu z Zborom Slovenske filharmonije, SNG Opero in balet Ljubljana in Slovenskimi filharmoniki.

Bánk Sáry je leta 2016 zaključil doktorski študij na glasbeni akademiji v Budimpešti. Pred tem je na isti ustanovi diplomiral iz kompozicije in glasbene teorije. Izpopolnjeval se je v Italiji, Nemčiji, na Japonskem in ZDA. Na mednarodnem Bartókovem festivalu je več let pridobival dodatna znanja s področja kompozicije in računalniške glasbe. Več let je predaval na akademiji za gledališče in televizijo v Budimpešti. Kot predavatelj se je uveljavil tudi v Nemčiji in na Japonskem. Gostoval je na Mednarodni akademiji Ensemble Modern (IEMA) v Frankfurtu, nekatera njegova dela so posneta na madžarskem radiu, del opusa pa je predstavljen tudi na avtorski zgoščenki. Leta 2008 je prejel nagrado Erkel.

Franci Krevh je diplomiral na oddelku za tolkala na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani pri prof. Borisu Šurbku. Je član različnih zasedb, s katerimi redno nastopa doma in v tujini: Orkestra Slovenske Filharmonije, tolkalne skupine Slovenski tolkalni projekt, ansambla za sodobno glasbo MD 7, Komornega orkestra solistov Društva slovenskih skladateljev (KOS DSS) ter dua QUADAJ (flavta in tolkala). Sodeloval je s številnimi vrhunskimi glasbeniki kot so Berhard Wulf, Nebojša Živkovič, John Beck, Igor Lešnik, … Odprtost in veselje do glasbe dopolnjujeta slovenjegraška jazz-rock skupina JAZOO ter Glasbene urice s tolkali, ki jih pripravlja za najmlajše. Z ansamblom za sodobno glasbo MD7 je leta 2013 prejel Lipovškovo nagrado. S skupino Slovenski tolkalni projekt (SToP ) pa je leta 2013 prejel Župančičevo nagrado ter leta 2014 nagrado Prešernovega sklada.

Urnik:

Četrtek, 11. 10. 2018

14.30 – 16.10   Franci Krevh: Tolkalni krog, tehnike igranja tolkal z ritmi »okoli sveta« (delavnica)
16.15 – 17.00   Franci Krevh: Kulturna integracija s pomočjo ritma (predavanje)
17.15 – 18.00   Marko Ozbič: Ritem v glasbi: percepcija ritma in dojemanje ritmičnih struktur s pomočjo analize (predavanje in praktične vaje)
18.00 – 18.45   Marko Ozbič: Ritem iz vokalnega vidika: osnovni fiziološki principi, izvir morebitnih zapor (blokad) fizične ali psihološke narave in praktične vaje (koordinacija, sprostitev, petje)

Petek, 12. 10. 2018

14.30 – 15.15   Franci Krevh: Tolkalni krog – inkluzija drugačnosti (predavanje)
15.15 – 16.00   Franci Krevh: Tolkalni krog, tehnike igranja tolkal z ritmi »okoli sveta« (delavnica)
16.15 – 18.00   Marko Ozbič: Poglobitev tem iz prejšnjega predavanja, glas in fiziološki principi (dihanje, prepona idr.) pri petju, praktični dokazi z vajami
18.15 – 20.00   Bánk Sáry: Ritmične igre (delavnica)

Sobota, 13. 10. 2018

9.30 – 9.45      Franci Krevh: Predstavitev nove mladinske opere Všeč si mi skladatelja Damijana  Močnika, demonstracija uporabljenih ritmičnih vzorcev
9.45 – 11.15     Marko Ozbič: Pevska vaja z mladinskim zborom; demonstracija priprave vaje z mladinskim zborom
11.30 – 13.00   Bánk Sáry: Ritmične igre (delavnica)
15.00 – 15.45   Franci Krevh: Tolkalni krog in primeri dobre prakse
15.45 – 17.15   Bánk Sáry: Primeri dobre prakse
17.20 – 18.30   Okrogla miza z gosti – vprašanja in odgovori na temo: Ritem, kot temeljni kamen v glasbi in petje, ki je njen neposrednejši izraz
Moderatorka: Helena Gardina, muzikologinja

Kotizacija: vključuje 21 pedagoških ur predavanj, vaj in delavnic ter udeležbo na okrogli mizi

  • 60 EUR v primeru, da se bo seminarja udeležilo 35 oseb
  • 70 EUR v primeru, da se bo seminarja udeležilo 30 oseb
  • 80 EUR v primeru, da se bo seminarja udeležilo 25 oseb
  • 100 EUR v primeru, da se bo seminarja udeležilo 20 oseb

Popusti:

  • 30 % popust za člane društva, Mešanega pevskega zbora Glasbene matice in strokovno umetniško ekipo Glasbene matice
  • 25 % popust za osebe s statusom študenta
  • 15 % za udeležence seminarjev v organizaciji Glasbene matice v šolskem letu 2017/2018
  • 15 % popust za učitelje, katerih šole si bodo v šolskem letu 2018/2019 ogledale opero Všeč si mi

Informacije:

Glasbena matica Ljubljana, Vegova ulica 5, 1000, Ljubljana
Lucija Pavlovič, organizator@glasbenamatica.si, 051 359 313