Mojstrski tečaj


Mojstrski tečaj za komorni sestav pevec – pianist

Od 23. januarja 2017 do 27. januarja 2017
Ljubljana, Glasbena matica, Lajovčeva dvorana


Avtorja programa: Theresa Plut (sopranistka), Nejc Lavrenčič (pianist)
Termin: 23.–27. 1. 2017
Urnik:
Individualni pouk z vsakim udeležencem/duom 45 minut na dan.
Skupinski pouk vsak dan 45 minut.
Urnik pouka med 9.00 in 17.00 se oblikuje v dogovoru posebej z vsakim udeležencem / komornim sestavom.
Lokacija: Ljubljana, Vegova ulica 5, Glasbena matica, Lajovčeva dvorana
Cena:
200 EUR za aktivno udeležbo v primeru, da se prijavljate posamezno (samo kot pevec ali samo kot pianist),
300 EUR za aktivno udeležbo v primeru, da se prijavljate kot duo pevec – pianist,
100 EUR za pasivno udeležbo (pevec ali pianist).

Rok za prijavo podaljšan: 15. 1. 2017 preko e-prijavnice na www.glasbenamatica.si


Predstavitev tečaja:

Sopranistka Theresa Plut in pianist Nejc Lavrenčič bosta v mojstrskem tečaju vodila izbrane komorne sestave (pevec in pianist) skozi tehnične in interpretativne zahtevnosti samospeva. Njun namen je razjasniti koncepte in razbiti klišeje ter s tem pomagati pri študiju in koncertnem izvajanju samospevov. Temu bodo namenjene individualne in skupinske vaje, pri katerih bodo udeleženci raziskovali vsebino samospeva ter lastno izrazno moč, kreativnost in glasbeno partnerstvo. Izpostavljeno bo poznavanje in interpretacija poezije ter glasbe obeh glasbenikov. Preko spoznavanja tradicije in zgodovinskih ozadij bo glasba postavljanja v prvoten čustven in miselni svet obeh avtorjev. Pod drobnogled bo postavljena obsežna zapuščina samospevov ROBERTA SCHUMANNA, pri čemer bo težišče na uglasbeni poeziji HEINRICHA HEINEJA. Mojstrski tečaj bosta spremljali tudi dve predavanji dr. Katarine Bogunovič Hočevar in dr. Irene Samide iz Filozofske fakultete Univerze v Ljubljan

Obseg tečaja:
Vsak udeleženec tečaja bo imel individualne ure s predavateljema, sodeloval bo na skupinskih vajah in poslušal dve strokovni predavanji na temo Schumann – Heine (njun čas in glasba romanticizma).

Udeleženci tečaja:
Zaželeno je, da se na tečaj prijavita skupaj pevec in pianist kot komorni sestav, možna pa je tudi individualna prijava pevca in pianista posebej.

Zaključni koncert:
Tečaj se bo zaključil s koncertom v okviru ciklusa Glasbene matice Ljubljana, 30. 1. 2017, ob 19.30 v Viteški dvorani Križank v Ljubljani.


Predstavitev izvajalcev:
Sopranistka Theresa Plut
se uvršča med naše najuspešnejše operne in koncertne pevke. Kritiki hvalijo njen »kristalno jasen glas z izrazitimi višinami«. Nastopila je pod taktirko več svetovno znanih dirigentov kot so John Fiore, Alexander Joel, Nicholas Milton, Emmanuel Villaume idr. Na povabilo slednjega je z Anno Netrebko pela v operi Čajkovskega Jolanta in jo posnela za Deutsche Grammophone. Theresa Plut je po zaključku študija postala članica solističnega ansambla Nemške opere na Renu v Düsseldorfu, kjer je debitirala kot Kraljica noči v Mozartovi Čarobni piščali in nastopila v vlogah Walterja v operi La Wally, Blonde v Begu iz Seraja, Rosine v Seviljskem brivcu, Serpette v La finta giardiniera, Olimpije v Hoffmannovih pripovedkah itd. Sodelovala je z znanimi režiserji kot so Christof Loy in Philip Harnoncourt. Gostovala je v Pfalztheater Kaiserslautern, v Theater Winterthur, v SNG Opera in balet Ljubljana, v Royal Theatre Bangkok … S Simfoničnim orkestrom iz Vancouvra, z Opernim orkestrom iz Stuttgarta, Orkestrom Jenske filharmonije, z ansamblom Bach Collegium iz Züricha, Orkestrom Slovenske filharmonije ter Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija je kot solistka poustvarila Brahmsov Nemški rekvijem, Mozartovo Veliko mašo v c-molu, Orffovo Carmina Burana, Mahlerjevo 4. simfonijo, Bachov Janezov pasijon itd. Poleg koncertne in operne dejavnosti se je dokazala kot izjemna interpretka samospevov na recitalih doma in v tujini. Nastopila in predavala je v Pekingu (Kitajska) ter prejela častni profesorski naziv tamkajšnje osrednje državne univerze. Iz koncertnega solo petja je magistrirala na Visoki šoli za glasbo in gledališče v Zürichu, iz opernega petja pa na Visoki šoli za glasbo in upodabljajočo umetnost v Stuttgartu.

Pianist Nejc Lavrenčič je študiral pod vodstvom Aleksandra Madžara na Kraljevem konservatoriju v Bruslju. Leta 2012 je končal magisterij v razredu Jana Michielsa, leta 2014 pa je končal še drugi magisterij iz komorne glasbe. Od 2010 do 2014 se je izobraževal in specializiral v interpretaciji samospeva pod vodstvom Udo Reinemanna in njegovih gostujočih mojstrov samospeva (Peter Schreier, Julius Drake, Helmut Deutsch, Mitsuko Shirai, Christianne Stotijn, Hartmut Höll, Ursula Kryger, Konrad Richter, Jascha Nemtsov, Sir Thomas Allen, Maria Bayo, Wolfgang Holzmair, Ann Murray, Sergei Leiferkus, Michiel Tranchant, Jaroslav Mrazek, Joseph Breinl, David Selig and Markus Hadulla). Nejc Lavrenčič je aktiven kot solo pianist, komorni glasbenik in v samospevu. Sodeluje z mednarodno priznanimi umetniki, poleg Juliette de Massy še z Ireno Preda, Christianne Stotijn, Håkan Vramsmo, Andrejem Zupanom, Cristino Segura Rodriguez, Arturjem Rozekom, Soumayo Hallak, Magdaleno Sas, Isabelle Dunlop in drugimi. Kot pianist se je specializiral za interpretacijo samospeva. V letu 2015 je prejel delovno štipendijo Ministrstva za kulturo Republike Slovenije za doprinos k ohranitvi in razvoju samospeva doma in v tujini. Snemal je za RTV Slovenija in igral v koncertnih hišah in dvoranah kot so Kennedy Center of Performing Arts v Washingtonu, BOZAR – Palais des beaux-arts v Bruslju, Le Petit Palais v Parizu, v Beograjski filharmoniji, Sant Pau Recinte Modernista in ESMUC – L’Auditori v Barceloni,  Freiman Hall v Ottawi, Kleber Hall v Luxemburgu, Mim – Music Instrument Museum v Bruslju, na Kraljevem konservatoriju v Bruslju, v Stainway & Sons Centre v Antwerpnu, v Glasbenem zavodu Zagreb, na Glasbeni matici Zagreb, v SNG Opera in balet Ljubljana, v Unionski dvorani v Mariboru in drugod.