Pevski zbori


Mladinski zbor

OTROŠKE OPERNE PRODUKCIJE GLASBENE MATICE

Glasbena matica je v zadnjih letih poskrbela za hitro kakovostno rast svojih otroških in mladinskih zborov pod vodstvom umetniške ekipe, ki jo vodi zborovodkinja Irma Močnik. Zbori so v kratkem obdobju tudi z intenzivnim poukom vokalne tehnike (Tanja Rupnik) dosegli raven, ki jim omogoča sodelovanje pri umetniško in produkcijsko zahtevnih glasbeno-scenskih projektih.

Strokovno umetniško vodstvo sestavljajo uveljavljeni glasbeni in gledališki ustvarjalci. Zaradi visokega nivoja poustvarjanja se predstave že nekaj let uvrščajo v redni program Cankarjevega doma.

Med letoma 2014 in 2018 smo uprizorili štiri opere za otroke: Kaznovana radovednost (Pavel Šivic), Brundibar (Hans Krasa), Hobit (Dean Burry), Všeč si mi (Damijan Močnik); pri tem pa vedno na prvo mesto postavljali skrb za individualni pevski razvoj naših mladih pevcev in njihovo celostno vzgojo preko glasbeno-gledališke umetnosti.

 


MATTHEW KING: SNEŽNA KRALJICA

Opera za otroke v dveh dejanjih

Libreto: Andrew McKinnon po pravljici Hansa Christiana Andersena (prevod libreta Irma Močnik)
Režija: Eva Hribernik
Glasbeno vodstvo: Mojca Lavrenčič
Scenografija: Jaro Ješe
Kostumografija: Anjana Pavlič

Snežna kraljica: Vlatka Oršanić
Sopran: Katja Konvalinka, Nataša Zupan
Tenor: Klemen Torkar

Mladinski pevski zbor in mladi solisti Glasbene matice Ljubljana
Zborovodkinja Irma Močnik
Pevska pedagoginja Tanja Rupnik
Korepetitorka Metoda Kink
Komorni ansambel Slovenskega komornega glasbenega gledališča

Umetniška vodja in producentka: Katja Konvalinka
Koprodukcija: Slovensko komorno glasbeno gledališče, Glasbena matica Ljubljana in Cankarjev dom


SNEŽNA KRALJICA je komorna opera v šestih scenah in s prologom, ki jo je napisal britanski skladatelj Matthew King. Libreto Andrewa McKinnona je nastal po pravljici Hansa Christiana Andersena.  Opera je nastala leta 1992 in je doživela izjemen kritiški odziv, skladatelj Matthew King je v delu pokazal izjemno paleto glasbenih stilov.

Zgodba govori o dečku Kaju, ki se mu je v srce zabodel košček čarobnega ogledala. Srce se je spremenilo v kepo ledu, zato ga je k sebi odpeljala Snežna kraljica. Kajeva najboljša prijateljica Gerda pa se s tem ne more sprijazniti in odide na dolgo pot, da bi ga spet našla. Na poti sreča različne ljudi (čarovnico, kraljično in princa, tolpo razbojnikov, finsko gospo) in živali (vrana, jelenčka), ki ji pomagajo, da na koncu reši svojega prijatelja in ga odpelje domov.

Predstavo je omogočilo Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije.


Premiera: 10. 12. 2019 v Linhartovi dvorani Cankarjevega doma
Ponovitve: vsak dan do 17. 12. 2019

Predstava je primerna za otroke od 8. leta dalje.
Cena vstopnic: 7,50 EUR
10 % popust za skupine nad 20 otrok iz Ljubljane
15 % popust za skupine nad 20 otrok izven Ljubljane

Rezervacije vstopnic za skupine:
Kristina Jermančič, T: (01) 24 17 161, M: 051 374 541, kristina.jermancic@cd-cc.si

Prodaja vstopnic:
Informacijsko središče Cankarjevega doma, Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana
T: (01) 24 17 299, 24 17 300, E: vstopnice@cd-cc.si
Ob delavnikih je odprto od 11. do 13. in od 15. do 20. ure, ob sobotah od 11. do 13. ter uro pred prireditvami.


Intervju s skladateljem Damijanom Močnikom
Medijski odzivi na opero Všeč si mi

Pretekli projekti:

VŠEČ SI MI (opera za mlade)

Polscenska postavitev

Od 6. decembra 2018 do 14. januarja 2019
Ljubljana, Cankarjev dom, Linhartova dvorana

Avtor glasbe: DAMIJAN MOČNIK
Avtor libreta: MILAN DEKLEVA

Mladinski pevski zbor Glasbene matice Ljubljana
Slovenski tolkalni projekt (SToP)
Študenti Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani
Dijaki Srednje vzgojiteljske šole, gimnazije in umetniške gimnazije Ljubljana

Režija: NANA MILČINSKI
Dirigent: DAMIJAN MOČNIK
Zborovodkinja: Irma Močnik
Profesorica petja: Tanja Rupnik
Korepetitorka: Metoda Kink
Koreografinja: Mateja Jerebic
Scenograf in kostumograf: Jaro Ješe

Koproducenta:
Glasbena matica Ljubljana in Cankarjev dom

V sodelovanju z Akademijo za glasbo Univerze v Ljubljani, Srednjo vzgojiteljsko šolo, gimnazijo in Umetniško gimnazijo Ljubljana, ZRC SAZU, Zavodom BOB in Zavodom Morpheus.

Predstava je primerna za učence tretje triade in dijake.

Premiera: 6. 12. 2018, 18.00
Ponovitve: 7. 12. 2018, 9.30 in 12.00 / 8. 12. 2018, 15.00 / 9. 12. 2018, 17.00 / 10. 12. 2018, 9.30 in 12.00 / 27. 12. 2018, 17.00 / 4. 1. 2019, 9.30 in 12.00 / 7. 1. 2019, 9.30 in 12.00 / 8.1. 2019, 9.30 in 12.00 / 14. 1. 2019, 17.00 in 19.30


KRATKA VSEBINA OPERE
Zgodba dveh najstnikov, Vesne in Tarika, ki izhajata iz različnih kultur in se srečata, ko Tarik zapusti domovino in se kot begunec naseli v Vesninem kraju. Znajdeta se v zapletenih osebnih in družbenih razmerjih, ki nihajo med prijateljstvom in zadržanostjo, pogumom in strahom, med sprejemanjem in zavračanjem. Vesna v Tariku prepozna več kot le begunca. Zanjo je to prijeten fant, ki je drugačen od sošolcev, rada je v njegovi družbi in se z njim pogovarja. Tarik obuja spomine na sončen in z omamnimi vonji prepojeni Orient. Ko se med prebivalci pojavijo nesoglasja o prisotnosti beguncev v njihovem kraju, se Vesna odločno zavzame za Tarika in ga pogumno brani.

Opera odpira več aktualnih vprašanj, s katerimi se v zadnjih letih sooča Evropa. Na nobeno od kompleksnih družbenih tem pa ne ponuja ozkih odgovorov, temveč kot umetniško delo spodbuja k razmišljanju in poskuša predvsem mlajše občinstvo senzibilizirati za vprašanja kulturne raznolikosti, lastne kulturne in jezikovne identitete, spoštovanje človekovega dostojanstva in čuta za humanost.

SKLADATELJ O OPERI
Nosilca zgodbe sta fant in dekle, pomembno vlogo ima zbor, ki nastopa v različnih vlogah javnega mnenja – zagovornika in tožnika. Dialogi ostajajo na ravni nerealnosti, ni konkretnih časovnih in krajevnih ter narodnostnih opredelitev. Glasba podpira glavno idejo – srečanje dveh kultur, njuno različnost in možnost mirnega in oplajajočega sobivanja in je polna vsebinskih, zvočnih in karakternih kontrapunktov, kar ustvarja organsko večplastnost. Vsebina se zvočno nadgrajuje z nalaganjem in sozvenenjem raznovrstnih glasbenih ploskev, ki lahko živijo vsaka svoje življenje, a so medsebojno tudi povezane in prepričljivo slikajo doživljanje na eni strani različnih kultur in na drugi strani današnjega globaliziranega sveta.