Notne edicije


Uroš Rojko: MateMateMatika


MateMateMatika
Uroš Rojko, Irena Rojko (skladateljeva nečakinja, ko ji je bilo 11 let)

Matematika, le kdo je izumil tebe,
bilo je brez potrebe,
ti huda si potrata.
Enka dvojko šlata.
Pet jabolk in dve hruški,
jo tri dobi po buški,
za štirko smo veseli,
za petko bi zapeli.
Matematika!

Skladatelj o pesmi:

“Ko sem prebiral „zbirko pesmi“ takrat 11 letne nečakinje Irene, sem naletel na MateMateMatiko:

„Mate-mate-matika, le kdo je izumil tebe,
mate-mate-matika, bilo je brez potrebe! …“

Ta hudomušna izjava razodeva naravnost filozofski aspekt razmišljanja o določenih „danostih“, ki jih sicer sprejemamo, a o njihovem smislu nikoli ne razglabljamo.

Nagajivo namigovanje 11 letne deklice na spolnost („… enka dvojko šlata!“) pa je nadvse originalno in duhovito. Takoj sem si lahko zamislil, kako zabavno bi moralo biti za otroke, besedico „šlata“ povedatai naglas, ne šepetaje in šušljaje nekje pod šolsko klopjo, ampak na odru, pred vsemi mamicami, očki, babicami in dedki …

Tako je nastal 2 glasni, kasneje predelan, definitivni 3 glasni stavek za otroški (zdaj že bolj mladinski) zbor z ritmično kar zahtevno klavirsko spremljavo.”



SKLADATELJ UROŠ ROJKO (1954, Ljubljana) je na Akademiji za glasbo v Ljubljani sprva študiral klarinet in nato kompozicijo pri prof. Urošu Kreku. Podiplomski študij kompozicije je v letih 1983-1986 nadaljeval na Visoki šoli za glasbo v Freiburgu (prof. Klaus Huber) in v letih 1986-1989 na Visoki šoli za glasbo in upodabljajočo umetnost v Hamburgu (prof. György Ligeti). Na Akademiji za glasbo v Ljubljani je od leta 2005 redni profesor za kompozicijo. Kot gostujoči profesor je sodeloval na številnih mednarodnih seminarjih in festivalih ter bil član žirij mednarodnih natečajev za kompozicijo. Za svoj obsežen skladateljski opus, v katerem so mnoga dela sad naročil pomembnih festivalov sodobne glasbe, je prejel vrsto mednarodnih priznanj in nagrad, mdr. leta 1988 tudi nagrado Prešernovega sklada. Njegove skladbe izvajajo na številnih mednarodnih odrih, mdr. tudi na festivalih sodobne glasbe v Darmstadtu, Milanu, Stuttgartu, Zagrebu, Parizu, Gradcu, Dunaju, Moskvi, Saarbrücknu, Yamaguchi, Berlinu in na ISCM svetovnih glasbenih dnevih. Njegov obsežen skladateljski opus obsega orkestralno, komorno, solistično, zborovsko, vokalno-instrumentalno, elektroakustično, didaktično in gledališko glasbo.