Koncert


VIVA VIVALDI!

8. marec 2018, ob 19:30
Ljubljana, Slovenska filharmonija, Dvorana Marjana Kozine


ANTONIO VIVALDI

 

MAGNIFICAT, RV 610

DOMINE AD ADIUVANDUM ME FESTINA, RV 593

GLORIA v D-duru, RV 589

 

Solisti (študenti Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani):

Neža Vasle, sopran

Polona Plaznik, sopran

Ernestina Jošt, sopran

Anja Šinigoj, alt

Sara Briški Cirman, alt

Rok Ferenčak, tenor

Mešani pevski zbor Glasbene matice Ljubljana
Baročni orkester Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani
Umetniški vodja orkestra Egon Mihajlović

Dirigenta Sebastjan Vrhovnik in Alenka Podpečan

8. 3. 2018, Ljubljana, Slovenska filharmonija, Dvorana Marjana Kozine
2. 4. 2018, Komen, cerkev sv. Jurija

Brezplačne vstopnice za koncert v Ljubljani lahko prevzamete eno uro pred koncertom v avli Slovenske filharmonije.

V koprodukciji z Akademijo za glasbo Univerze v Ljubljani in v sodelovanju z Javnim zavodom Komenski Kras – Štanjel.


Gloria v D-duru RV 589 (za dva soprana, alt, zbor in baročni ansambel) je najbolj znano Vivaldijevo sakralno delo in sodi med njegove najpomembnejše cerkvene kompozicije. Kot samostojno delo v enem stavku je verjetno nastalo med leti 1713 in 1717 za Ospedale della Pietà, eno od sirotišnic v Benetkah, kjer so bila mlada dekleta deležna široke glasbene vzgoje. Reprezentativno glasbeno se deli na dvanajst delov, ki se razlikujejo po zasedbi, glasbenem stavku, tonskem načinu in čustvenem naboju.

Duhovniška služba in vloga dolgoletnega umetniškega vodja Ospedale della Pietà sta Vivaldija spodbujala k intenzivnemu umetniškemu ustvarjanju na področju sakralne glasbe. Tudi Magnificat RV 610 (za dva soprana, alt, tenor, zbor in baročni ansambel) je nastal v teh okoliščinah in se ohranil v dveh različicah. V prvi prevladuje zbor, v drugi pa so Et exultavit, Quia respexit, Quia fecit, Esurientes ter Sicut locus est pospremljeni z novimi, obsežnimi solo arijami, ki so, kot je mogoče razbrati iz rokopisov, poimensko posvečeni pevkam Ospedale della Pietà.

Domine ad adiuvandum me festina RV 593 (za sopran, zbor in baročni ansambel), svež in živahen odgovor na Vespere v G-duru sodi med Vivaldijeva najlepša sakralna dela. Michael Talbot ga označuje kot najbolj dovršenega. Na vsak način zasluži to tridelno delo častitljivo mesto v repertoarjih zborov. Sopranska arija Gloria Patri je čudovit primer Vivaldijeva galantnega sloga.