Pevski zbori


Mešani zbor


GLASOVNI PREIZKUS ZA MEŠANI PEVSKI ZBOR GLASBENE MATICE LJUBLJANA

Glasbena matica Ljubljana vabi na glasovni preizkus za Mešani pevski zbor, ki nadaljuje bogato zborovsko tradicijo te ustanove: Glasbena matica Ljubljana je deset let po ustanovitvi (1872) odprla vrata tudi učencem, željnim glasbenega znanja, leta 1891 pa je ustanovila mešani pevski zbor. Sedanji zbor pod vodstvom Sebastjana Vrhovnika šteje skoraj sedemdeset izkušenih pevk in pevcev, ki jih združuje želja po poglobljenem študiju, poustvarjanju na visoki umetniški ravni ter sodelovanju z uveljavljenimi poklicnimi glasbeniki.

V lanski sezoni je zbor nastopil na treh vokalno-instrumentalnih koncertih: skupaj s Simfoniki RTV Slovenija je izvedel Mozartov Rekviem ter opero Antigona Tomaža Sveteta, z Baročnim ansamblom Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani pa izbrane Vivaldijeve sakralne skladbe. V aktualni sezoni bo prvi koncert posvečen Rossiniju in njegovim manj znanim zborovskim skladbam, drugi koncert pa bo izveden v ciklu Kromatika, v predvelikonočnem času bo na sporedu Haydnova Večerna pesem Bogu in Schubertova Maša v As-duru.

Na glasovni preizkus vabimo izkušene pevce, ki želijo sodelovati v koncertnem zboru in iščejo možnost nadaljevanja svoje pevske poti v sodelovanju s profesionalnimi instrumentalnimi sestavi. Na glasovni preizkus se lahko prijavijo pevci, ki želijo sodelovati v stalnem sestavu koncertnega zbora kakor tudi pevci, ki bi želeli sodelovati samo pri posameznih projektih.

Pevske vaje potekajo strnjeno v več krajših obdobjih in neposredno pred koncertom na intenzivnih vajah ob koncu tedna. Sodelovanje v zboru ni honorirano in organizator ne krije potnih stroškov pevcev na vaje in koncerte zbora. Pevci ne plačujejo članarine. Stroške delovanja zbora krije Glasbena matica Ljubljana.

Glasovni preizkus bo 3. 10. 2018 ob 18.00 na Glasbeni matici v Ljubljani in ga bo vodil dirigent Sebastjan Vrhovnik. Pevec ob petju pesmi po lastni izbiri izkaže karakteristike glasu. S ponavljanjem melodičnih in ritmičnih motivov izkaže obseg glasu, intonančno in ritmično natančnost ter glasbeni spomin. Preko dela na notnem primeru, ki ga pripravi dirigent, izkaže orientacijo v notnem zapisu in harmonski posluh.

Prijavo na avdicijo pošljite preko e-prijavnice na spletni strani www.glasbenamatica.si ali neposredno na e-naslov organizator@glasbenamatica.si

 

Dirigent Sebastjan Vrhovnik
Sebastjan Vrhovnik se je po zaključeni Srednji glasbeni in baletni šoli (splošna teoretska smer, 1997; petje, 2003) leta 2004 vpisal na Akademijo za glasbo v Ljubljani, smer glasbena pedagogika. Z odliko je diplomiral pod mentorstvom izr. prof.  Marka Vatovca, magistrski študij pa prav tako z odliko zaključil na Visoki šoli za glasbeno in upodabljajočo umetnost v Gradcu (Avstrija), v razredu Johannesa Prinza. Od leta 2014 je kot docent za zborovsko dirigiranje zaposlen na Akademiji za glasbo v Ljubljani, ob tem vodi različne zborovodske delavnice doma in v tujini ter nastopa kot član strokovnih žirij na slovenskih in mednarodnih revijah in tekmovanjih. Trenutno deluje kot dirigent Mešanega pevskega zbora Akademije za glasbo v Ljubljani, kot gostujoči dirigent pa je v preteklosti sodeloval s Komornim zborom RTV Slovenija, zborom mariborske opere, žensko vokalno skupino ČarniCe, Slovenskim otroškim zborom, Komornim zborom DEKOR ter Zborom Slovenske filharmonije. Vodil je Mešani pevski zbor Cantemus iz Kamnika, Vokalno skupino Ecce, Učiteljski pevski zbor Slovenije Emil Adamič, Mešani pevski zbor Glasbene matice Ljubljana, APZ Tone Tomšič Univerze v Ljubljani ter Mešani pevski zbor Obala Koper. S slednjim je posnel več zgoščenk in prejel številna prva mesta in posebna priznanja na različnih državnih in mednarodnih tekmovanjih. Njegovo koncertno delovanje z zbori odlikuje odlično poznavanje vokala in izrazita muzikalnost, njegove interpretacije posebna mehkoba in zlitost zborovskega zvoka. Repertoar skladb, po katerih sega, pa prinaša v slovenski prostor svežino in nove strokovne izzive.

Mešani pevski zbor Glasbene matice Ljubljana
Glasbena matica Ljubljana je spomladi 2017 oblikovala nov pevski sestav izkušenih pevcev iz vse Slovenije, ki nadaljuje bogato tradicijo MePZ Glasbene matice Ljubljana z izvajanjem vokalno-instrumentalnih skladb slovenskih in tujih skladateljev. Zbor bo poleg najbolj znanega klasičnega repertoarja maš, oratorijev, pasijonov izvajal tudi manjkrat ali pri nas sploh še ne slišana dela avtorjev različnih slogovnih obdobij. Sestavlja ga 68 pevcev, ki jih druži ambicija poglobljenega študija, poustvarjanja na visoki umetniški ravni in sodelovanja z uveljavljenimi profesionalnimi glasbeniki. Zbor, ki ga vodi dirigent Sebastjan Vrhovnik, se bo na koncertu prvič predstavil jeseni 2017 in na poseben način povezal dva začetka. V začetku svojega delovanja se bo poklonil spominu na dirigenta Sama Hubada in posredno njegovemu očetu, zborovodju in skladatelju Mateju Hubadu, eno ključnih osebnosti Glasbene matice, v čigar obdobju je zbor Glasbene matice doživel največji razcvet in javno priznanje. To leto Glasbena matica posveča njegovemu spominu in v njegovem duhu ustvarja dalje.


Prijavnica

PROGRAM MEPZ GLASBENE MATICE LJUBLJANA V SEZONI 2018/2019

14. 12. 2018, Ljubljana, Slovenska filharmonija
LA PASSEGGIATA – Sprehod z Rossinijem

GIOACHINO ROSSINI
La passeggiata
I Gondolieri
Quartetto pastorale (italijansko)
Coro di Ninfe (italijansko)
Il Carnevale (italijansko)
Inno alla pace (italijansko)
La foi (francosko)
L’espérance (francosko)
La charité (francosko)
O giorno sereno
Ridiamo, cantiamo

Soirees musicales:
L’ Orgia / Praznična pojedina, št. 4 (Carlo Pepoli)
Il Rimprovero / Očitek, št. 2 (Metastasio)
L’ Invito / Vabilo, št. 5 (Carlo Pepoli)
La Pastorella delle Alpi / Alpska pastirica, št. 6 (Carlo Pepoli)
La danza / Ples, št. 8 (Carlo Pepoli)
La Promessa / Obljuba, št. 1 (Metastasio)
La gitta in gondola / Na gondoli, št. 7 (Carlo Pepoli)

Glasbena matica Ljubljana koncert posveča 150. letnici smrti skladatelja Gioachina Rossinija (29. 2. 1792–13. 11. 1868) s sočnim izborom zborovskih in solističnih vokalnih del. Italijanskega mojstra poznamo predvsem po njegovih številnih operah. Med 19. in 37. letom jih je napisal kar 40, nato pa se je, na veliko žalost opernih ljubiteljev odločil, da zapusti gledališki oder. S tem pa se ni končalo njegovo ustvarjalno življenje, še manj pa zanimanje za vokalno glasbo. Ob priljubljenih sakralnih delih Stabat Mater in Petite Messe Solennelle je napisal kar tri zbirke pesmi (Soirées musicales,  Péchés De Vieillesse, La Regatta Veneziana) ter duhovita zborovska dela a cappella oziroma ob spremljavi klavirja, orgel, včasih pa celo tolkal. Skladbe so prvo izvedbo doživele v skladateljevem pariškem salonu, kjer so gostom poleg priljubljenih melodij ponudili še Rossinijeve kulinarične specialitete. Seveda sladokusci danes dobro poznamo specialitete kot je npr. tournedo à la Rossini,  manj pa jim je verjetno znano, da podobno okusno kot jedi, zazvenijo Rossinijevi pevski bonboni. Koncert Glasbene matice obljublja svojevrstno doživetje in odkritje Rossinijevih strasti do pevskih glasov in življenjskih radosti.

 

18. 4. 2019, Ljubljana, Gallusova dvorana Cankarjevega doma
KONCERTNI CIKEL KROMATIKA SIMFONIKOV RTV SLOVENIJA

JOSEPH HAYDN
Simfonija št. 44
Večerna pesem Bogu

FRANZ SCHUBERT
Maša št. 5

Haydnova Simfonija št. 44 je nastala leta 1771, v času tako imenovanega gibanja Sturm und Drang. S svojo poudarjeno izraznostjo zrcali čas nastanka, obenem pa sodi med skladateljeva veličastna dela zgodnje ustvarjalnosti. Podnaslovu Žalna je domnevno botrovala Haydnova želja, da naj bi počasni stavek igrali na skladateljevem pogrebu. Nežna Večerna pesem za zbor in klavirsko spremljavo pa bo pripravila občutje za drugi del sporeda. Schubertova Maša v As-duru je prežeta z nepreseženo prefinjenostjo, značilno za glasbo dunajskega klasicizma – od izjemno nežnih in liričnih uvodnih do veličastnega sklepnega stavka. (vir: http://simfoniki.rtvslo.si/koncerti/kromatika-7-sezona-18-19/)