Koncert


V ETRU PESEM … Barbara Kozelj in Thomas Beijer

23. februar 2025, ob 19:30
Ljubljana, Radio Slovenija


Glasbena matica in Radio Slovenija

SPREHOD V ZIMI

Večeri samospevov na Radiu Slovenija

Barbara Kozelj, mezzosopran
Thomas Beijer, klavir

23. februar 2025, ob 19.30

Radio Slovenija

Vstop prost!

 

Spored

PETER ILJIČ ČAJKOVSKI (1840–1893)

Šest romanc za glas in klavir, op. 6:
Ne ver’ moj drug / Ne verjemi, moja draga, št. 1 (Aleksej K. Tolstoj)
Moj genij, moj angel, moj drug / Moj duh, moj angel, moj prijatelj, št. 3 (Afanasij A. Fet)

MARIJ KOGOJ (1892–1956)

Češka narodna (Dragotin Kette)
Sprehod v zimi (Pavel Remec)
Jaz se te bom spomnila (Silvin Sardenko)

LEOŠ JANÁČEK (1854–1928)

Izbor iz Moravskih ljudskih pesmi:
Památky / Spomini, št. 22
Tíha / Breme, št. 21
Muzikanti / Glasbeniki, št. 50
Lavečka / Klopca, št. 37
Stálosť / Zvestoba, št. 16

THOMAS BEIJER (1988)

Nedoločena zemlja:
Pet slovenskih pesmi

FRÉDÉRIC CHOPIN (1810–1849)

Poljske pesmi, op. 74:
Žyczenie / Želja, št. 1 (Stefan Witwicki)
Smutna rzeka / Otožna reka, št. 3 (Stefan Witwicki)
Sliczny chłopiec / Čudovit mladenič, št. 8 (Bohdan Zaleski)
Moja pieszczotka / Moja draga, št. 12 (Adam Mickiewicz)


Barbara Kozelj je študirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani, pozneje pa na Kraljevem konservatoriju v Haagu. Izpopolnjevala se je pri Sasji Hunnego, Meinardu Kraaku, Ann Murray, Gracieli Araya in Anne Sophie von Otter. Bila je članica Nove operne akademije in Nizozemskega opernega studia. Leta 2013 je debitirala s Kraljevim orkestrom Concertgebouw, leto zatem pa je prvič nastopila v dvorani Carnegie Hall v Pasijonu po Mateju pod taktirko dirigenta Ivána Fischerja. Leta 2015 je uspešno debitirala kot Penelopa v Monteverdijevi Odisejevi vrnitvi v domovino na Festivalu Enescu v Bukarešti in v londonski dvorani Barbican z Akademijo za staro glasbo. Redno nastopa z Ivánom Fischerjem in njegovim Budimpeškim festivalskim orkestrom. Kozeljeva se je odlikovala v vodilnih opernih vlogah: Ruggiera, Čira, Galateja in Junona (Händel), Orfej (Gluck), Donna Elvira in Dorabella (Mozart), Lukrecija (Britten), Flosshilda (Wagner) in Neris (Cherubini) v opernih hišah v Essnu, Bonnu in Amsterdamu. Zadnja leta je sodelovala z dirigenti kot so Jaap van Zweden, Genadij Roždestvenski, Neeme Järvi, Kenneth Montgomery, Paul McCreesh, Stefan Soltesz, Jan-Willem de Vriend, Antony Hermus, Otto Tausk, Uroš Lajovic, Per-Otto Johansson. Pela je z Orkestrom dobe razsvetljenstva, z Gabrieli Consort and Players, Barcelonskim simfoničnim orkestrom, Essenskimi filharmoniki, Orkestrom sv. Luka, Orkestrom Slovenske filharmonije in z večino nizozemskih orkestrov. Na recitalih samospevov je nastopala s pianisti Phyllis Ferwerda, Richardom Egarrjem in Juliusom Drakom. Z Ebony Bandom je za založbo Channel Classics posnela svojo prvo zgoščenko Okoli Prage in prejela izvrstne kritike doma in po svetu.

Thomas Beijer je z osemnajstimi leti zmagal na državnem klavirskem tekmovanju, in od takrat dalje nastopa na koncertih po Evropi, Aziji in Združenih državah Amerike. Sodeloval je z Rezidenčnim orkestrom mesta Haag in amsterdamskim orkestrom Sinfonietta skupaj z dirigenti kot so Neeme Järvi, Gustavo Gimeno, Ed Spanjaard, Bas Wiegers in Lucas Macías Navarro. Redno gostuje pri Camerata RCO. Je vsestranski glasbenik s širokim repertoarjem, od 17. stoletja do sodobnosti, posebno ljubezen pa ima do španske glasbe. Leta 2019 je v Concertgebouw izvedel Špansko suito Isaaca Albéniza, kar je vodilo k njegovemu debiju v abonmaju Mojstri pianisti v Kraljevskem Concertgebouw. Beijer je strasten komorni glasbenik, izvajajoč recitale z umetniki kot so Quirine Viersen, Simone Lamsma, Judith van Wanroij in Barbara Kozelj. Posnel je več zgoščenk, med drugim s skladbami Albéniza, Falla, Granadosa, Mozarta, Brahmsa, Rahmaninova, Ravela, Rudolfa Escherja in Franka Martina, kakor tudi svoje lastne kompozicije. Na njegovi najnovejši zgoščenki, ki je bila posneta v sodelovanju s Camerata RCO in dirigentom Yu Lu predstavlja Poulencov koncert za klavir Aubade. Od leta 2019 je umetniški direktor Fundacije mladih pianistov, leta 2022 pa je prejel tudi najvišje nizozemsko glasbeno odlikovanje, ki ga podeljuje pristojno ministrstvo glasbenikom, delujočim na področju klasične glasbe.