Tečaj
Slovenski samospev: osebn(ostn)a obogatitev
Termin: 10.–14. 8. 2020, 10.00–13.00 in 17.00–20.00
Kraj: Ljubljana, Glasbena matica, Lajovčeva dvorana
Število udeležencev: 8
Seminar interpretacije slovenskih samospevov s prof. Julieto Kubik de Habjanič in prof. Marcosom Bajukom ponuja svež in drugačen vpogled v dramaturško razumevanje rednega in obveznega dela učnega programa slovenskih dijakov in študentov solopetja.
Oba profesorja odpirata svojstven pogled na slovensko kulturo, ki ga zaznamuje njuna drugačna perspektiva, zgodovinska in multikulturna izkušnja ter vpliv družbe rodne Argentine. Ta bo dragoceno obogatil pevčev vpogled, razumevanje in interpretacijo del slovenskih pesnikov ter skladateljev.
Seminar je namenjen univerzitetnim študentom petja in dijakom višjih letnikov glasbenega konservatorija, kakor tudi drugim, že izkušenim pevcem.
Pouk poteka individualno 45 minut na dan z vsakim udeležencem seminarja in je odprtega tipa, kar pomeni, da lahko udeleženci prisostvujejo vsem uram, ki ga imata profesorja z drugimi udeleženci seminarja.
Seminar se zaključi s sklepnim koncertom v Lajovčevi dvorani Glasbene matice ob upoštevanju higienskih priporočil NIJZ.
Vsak udeleženec naj ob vpisu pripravi več samospevov, ki jih želi pod mentorskim vodstvom obeh profesorjev in s pomočjo pianista korepetitorja Franca Paeza študirati.
Izbrani udeleženci tečaja bodo lahko nastopili tudi na enem od naslednjih koncertov:
- Aleja sniva (koncert samospevov), 29. 8. 2020, Ljubljana, Mestni muzej Ljubljana; v okviru festivala Noči v Stari Ljubljani
- Operni oder (koncert opernih arij), 29. 8. 2020, Novi trg v Ljubljani; v okviru festivala Noči v Stari Ljubljani
- Pevski obeti in pričakovanja, 19. 10. 2020, Ljubljana, Viteška dvorana v Križankah; v okviru koncertnega cikla Glasbene matice Ljubljana
- Pevski obeti in pričakovanja II, 10. 11. 2020, Ljubljana, Viteška dvorana v Križankah; v okviru koncertnega cikla Glasbene matice Ljubljana
Kotizacija: 250 EUR (aktivna udeležba); 15 EUR na dan za pasivne udeležence
Rok za prijavo: 5. 8. 2020 preko e-prijavnice na spletni strani www.glasbenamatica.si
Kotizacija se plača na osnovi računa, ki ga izda Glasbena matica sedem dni pred začetkom izobraževanja. Odpoved brez finančnih obveznosti za prijavitelja je možna do 15 dni pred začetkom izobraževanja. V primeru naknadne odpovedi je udeleženec dolžan plačati 75 % kotizacije, razen če je razlog za odpoved zdravstvene narave ali druge objektivne težke okoliščine, ki kandidatu onemogočijo udeležbo na izbranem programu.
Organizator izobraževanja
Kulturno društvo Glasbena matica Ljubljana, Vegova ulica 5, 1000 Ljubljana
S: www.glasbenamatica.si
E: organizator@glasbenamatica.si
T: 01 421 05 93 in 051 359 313
JULIETA KUBIK DE HABJANIČ je v rodnem Buenos Airesu pela v otroškem zboru gledališča Colon, kasneje pa med drugim tudi v argentinskem mladinskem zboru. S študijem na državnem konservatoriju v Buenos Airesu se je začela njena profesionalna pot učiteljice, zborovodkinje in organizatorke kulturnih prireditev. V Sloveniji je sodelovala pri APZ Tone Tomšič, študij petja na ljubljanski Akademiji za glasbo pa zaključila pri Alenki Dernač Bunta. Kot glasbena pedagoginja je delovala v različnih glasbenih šolah. Je ustanovna članica Društva slovenskih pevskih pedagogov. Pripravlja in vodi strokovna predavanja, seminarje in mojstrske tečaje z mednarodno priznanimi umetniki. Kot pedagoginja je v prvi vrsti zavezana skrbi za glasovni razvoj in zdravje svojih učencev, katerim nudi celostno glasbeno izobraževanje. Julieta Kubik de Habjanič poučuje petje na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana ter vokalno tehniko na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani. V Pevski šoli Glasbene matice od leta 2010 poučuje vokalno tehniko.
MARCOS BAJUK je petje študiral na Univerzi Cuyo (Argentina). Izpopolnjeval se je pri Fernandu Lari, Eriku Werbi, Eliu Battagli in Veri Rosza. Leta 1985 je prejel prvo nagrado na tekmovanju »Centro de Egresados de música«, leto zatem pa častno nagrado na tekmovanju Franza Liszta v Buenos Airesu. V Argentini je kot solist nastopil z univerzitetnim simfoničnim orkestrom in na številnih komornih recitalih, med drugim tudi v gledališču Colón. Po prihodu v Slovenijo leta 1987 je nadaljeval študij pri Kseniji Vidali-Žebré in v poletnih šolah Alfreda Burgstallerja, Marjane Lipovšek in Kurta Widmerja. V letih 1988–1990 je veliko koncertiral po Sloveniji. Med pomembnejšimi nastopi je koncert samospevov Huga Wolfa s pianistom Andrejem Jarcem v Slovenj Gradcu, Velenju, na Ptuju in v Cankarjevem domu v Ljubljani. Z istim pianistom sta izdala ploščo s samospevi Josipa Ipavca v slovenskem jeziku, s pianistko Natašo Valant pa sta Ipavčeve samospeve v nemškem jeziku posnela za arhiv RTV Slovenija. Marcos Bajuk je leta 1995 v Cankarjevem domu nastopil na znamenitem koncertu Resurrecturis (Tistim, ki bodo vstali). Od leta 1988 poučuje solopetje na Konservatorju za glasbo in balet Ljubljana. Več let je bil vodja pevskega oddelka in predsednik komisij na regionalnih in državnih tekmovanjih mladih glasbenikov Slovenije.