Glasbeno-igrana predstava


Kraljestvo glasbe

Od 10. novembra 2022 do 23. novembra 2022
Slovenska filharmonija, Dvorana Marjana Kozine


TADEJA VULC
KRALJESTVO GLASBE

Režija: Eva Hribernik
Zborovodkinja: Irma Močnik
Pevska pedagoginja: Tanja Rupnik
Korepetitorka: Metoda Kink
Koreografinja zbora: Pia Rener
Kostumografinja: Anjana Pavlič
Scenograf: Jaro Ješe
Oblikovalec svetlobe: Andrej Hajdinjak

Igrajo: Vanja Iva Kretič, Simona Kočar, Matej Voušek
Mladinski pevski zbor Glasbene matice Ljubljana
Tolkala: Katarina Kukovič, Žiga Brlek
Klavir: Metoda Kink
Dirigentka: Irma Močnik

Premiera:

20. 4. 2022, Slovenska filharmonija

Ponovitve:

21. 4.; 10. 11., 11. 11., 14. 11., 23. 11. 2022, Slovenska filharmonija, Dvorana Marjana Kozine

15. in 17. 11. 2022, Dvorana Union v Mariboru

 

Veronika Brvar, muzikologinja

Med najbolj priljubljene skladbe Tadeje Vulc sodijo dela, napisana za otroke in mladino, za kar je našla navdih v svoji poklicni karieri zborovske dirigentke in glasbene pedagoginje. Kraljestvo glasbe je polscenski koncert oziroma, kot je skladateljica zapisala v podnaslovu, gre za glasbeno didaktično delo za otroke in tako izhaja iz njenih praktičnih potreb in navdiha pri delu z najmlajšimi pevci v okviru šole Carmina Slovenica.

Kantata na duhovit in izviren način razkriva osnove glasbene teorije ter interaktivno uvede mlado občinstvo v razumevanje skladateljevanja, strukture glasbe in uživanja ob glasbeni interpretaciji. Libreto, ki ga je napisala skladateljica sama, oživi glasbeno terminologijo, že z naborom pa opozarja na širok spekter zvočnega sveta, v katerem ni prostora za ceneno ugodje. Njeno glasbeno-didaktično delo ne oživlja le notnih predznakov, ključev, tonalitet, znakov za artikulacijo, ampak duhovito in z blago ironijo napleta zgodbo o hierarhiji v tradicionalni klasični glasbi, kar posebej podčrta z osrednjo noto C. V kantati skladateljica poosebi osminko, osminsko pavzo, četrtinko, polovinko, attacco, sinkopo, korono in se poigrava s predznaki, »manjšimi noticami in pavzami«, nad katerimi vlada mogočni vodja lestvice. Mladim pevcem nameni vrsto prikupnih melodij, ki lahko zaživijo tudi zunaj te premišljeno zasnovane kantate. Delo je napisano za soliste, otroški zbor in instrumentalni ansambel, ki lahko, glede na dane razmere, poljubno variira. Privlačna je tudi instrumentalna zasedba tolkal in klavirja, ki mlado občinstvo odpelje na vznemirljivo eksotično popotovanje v svet glasbe našega časa in prostora.



Eva Hribernik, režiserka

Uprizoritev glasbeno-didaktičnega dela kot simbioza konkretnega in abstraktnega

Glasbeno-gledališka predstava, ki naj bi bila hkrati didaktično delo o glasbeni teoriji, je bila za ustvarjalce velik izziv. Glasbeno teorijo namreč sestavljajo konkretni grafični znaki, ki so nosilci glasbenih pojmov. Mladi gledalci naj bi se med predstavo med drugim tako spoznali z notnim črtovjem, violinskim ključem, notami, pavzami, tempom, dinamiko in tonaliteto. Spraševali smo se, na kakšen način bi otrokom lahko približali zgoraj omenjene glasbene pojme na čim bolj sproščen, ustvarjalen in igriv način. Želeli smo povezati vsebino in formo v lepo usklajeno in zaokroženo dramaturško celoto, hkrati pa osmisliti celoten projekt, tako z glasbenega, režijskega in igralskega kakor z vizualnega vidika.

Zdelo se nam je, da bi bilo zanimivo, če bi vsebino oživeli z animiranjem igralnih kart različnih velikosti, razporejenih v prostoru. Tehnika animiranja za ustvarjalce v ustvarjalnem procesu odpira prostor eksperimentiranja in v samo uprizoritev vnaša novo dimenzijo. Igralci postanejo performerji, saj znotraj predstave interpretirajo različne vloge (Gospa Attacca, Kralj Sinkopa, Preudarna Osminka, Radovedna Pavza …), v trenutku ko primejo v roke predmet in ga oživijo (v našem primeru so to igralne karte), pa postanejo animatorji. Z igralnimi kartami otrokom predstavimo glasbene grafične znake na tak način, da jih čim lažje prepoznajo.

Animatorji igralnim kartam vdahnejo življenje in se skupaj z njimi spustijo v ples. Rodi se zgodba v zgodbi. Abstraktna dimenzija dinamičnih plesno-igranih prizorov otrokom nudi priložnost, da se oddaljijo od konkretne vsebine in si ustvarijo lasten domišljijski svet. Uporaba giba je močno izrazno sredstvo, ki pri mladih gledalcih deluje motivacijsko in zlahka pritegne njihovo pozornost in radovednost. Beseda, glasba in ples, vsak s svojo govorico, presegajo dimenzije fizičnega sveta in ustvarjajo čarobnost. Prav to pa je tudi namen naše uprizoritve.

Dobrodošli v Kraljestvu glasbe!

 

Irma Močnik, dirigentka

Glasbeno delo Kraljestvo glasbe je v nekem smislu glasbena pravljica, ki v resno in zahtevno terminologijo glasbene teorije (note, pavze, lestvice, tonaliteta, tempo, dinamika …) vnaša igrivost in hudomušnost. Pesmi, ki jih skladateljica Tadeja Vulc polaga v usta glasbenemu pedagogu, poskušajo otrokom na razumljiv, preprost način približati pomen glasbenih pojmov, ki jih ti srečujejo pri nauku o glasbi ter pri pouku inštrumenta, petja ali glasbene umetnosti. Poučnemu besedilu sledi všečna melodija, ki je v vsakem stavku odeta v svojstven karakter, ritem in harmonijo, tako da otroci ob tem spoznavajo tudi različne glasbene žanre (valček, popevko, tango, rock and roll, barber shop, muzikal, bossa nova …). Klavirskim bravuram pikantnost dodajajo še tolkala, kar ustvari zelo ritmično glasbeno vzdušje, ki vabi k plesu tako izvajalce kot poslušalce. Nedvomno je glasba v Kraljestvu glasbe, kljub nelahki glasbeni teksturi, zabavna in sproščena.

Predstava je primerna za učence 1. in 2. triade osnovne šole
Cena vstopnic za predstave v Slovenski filharmoniji: 10,00 EUR
10 % popust za skupine nad 20 otrok iz Ljubljane
15 % popust za skupine nad 20 otrok izven Ljubljane

Rezervacije vstopnic za skupine:
Glasbena matica Ljubljana, Vegova ulica 5, 1000 Ljubljana
Lucija Pavlovič, T: (01) 421 05 93, M: 051 374 541, organizator@glasbenamatica.si